معیشت فرهنگیان زیر و رو می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش خبر از تشکیل سازمان رفاهی و اقتصادی فرهنگیان داد.

معیشت فرهنگیان زیر و رو می شود

دولت برنامه های ویژه ای را برای ارتقا سطح معیشت فرهنگیان در نظر گرفته است. 

علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره تشکیل سازمان رفاهی و اقتصادی فرهنگیان گفت: آیین‌نامه پیشنهادی تشکیل این سازمان تدوین و به دولت ارسال شده است و همچنین الان در دستور کار کمیسیون مدیریت دولت قرار دارد. تلاش داریم با بهره‌وری بیشتر از امکانات آموزش و پرورش ناظر بر سند تحول، بخش رفاه و معیشت معلم را بیشتر ببینیم که به محض تصویب، اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر خواهیم کرد.

 

بررسی سلامت روان معلمان تازه استخدام شده

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش به بررسی سلامت روان معلمان تازه استخدام شده اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تنبیه بدنی دانش آموزان بسیار اندک است. در پذیرش معلمان جدید به صورت کانون‌های ارزیابی، معلمان را بررسی کردیم و مهارت گفتاری، رفتاری، روحیات مورد نیازبرای معلمان و شخصیت و… بررسی می‌شود تا با شخصیت آرام و صبور وارد آموزش و پرورش شود.

علی فرهادی با بیان اینکه در حال حاضر هر معلمی که مدارک بارگذاری کرده در نظام رتبه‌بندی قرار گرفته است گفت: رتبه‌بندی یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های توجه به معلم نه فقط از بعد معیشت بلکه از بعد کیفیت‌بخشی بوده است. دولت و وزارت آموزش و پرورش معتقد است که با تقویت معیشت به طور مستقیم کیفیت آموزشی و پرورشی را دریافت خواهیم کرد.وی در ادامه به وضعیت مسکن فرهنگیان اشاره و با بیان اینکه مسکن فرهنگیان از چند مسیر دنبال می‌شود اظهار کرد: ثبت‌نام مسکن ملی یک بخش است؛ با وزارت راه و شهرسازی هماهنگ شده تا معلمانی که برگه سبز دارند و حائز شرایط بوده‌اند در اولویت قرار بگیرند. بیش از ۱۰۰ هزار فرهنگی فاقد مسکن شناسایی شده‌اند. در ۱۸ استان زمین برای ساخت ۵۰ تا ۸۰ هزار واحد مسکونی مهیا شده و به‌زودی عملیات ساخت این منازل آغاز خواهد شد؛ ما از زمین‌های مازاد آموزش و پرورش برای این کار استفاده کردیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • بازنشسته

    لطفا سکوت کنید چرا اینقدر دروغ می گویید پاداش معلم را که با رتبه ۴ و مدرک ارشد حکم ۱۴ و ۹۰۰ زدید پرداخت کنید

  • فیروز

    لطفاً حرف نزنید و ساکت باشید کسی نمیگه که لالید.

  • ناشناس

    روزمعلم رسیدولی مطالبات انباشته فرهنگیان هنوز پرداخت نشده و فقط امیددادن به آینده که هیچوقت نخواهدامد!

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر