فرهنگیان | دانشگاه فرهنگیان | رتبه بندی معلمان | پذیرش دانشجو معلم

زمان صدور احکام جدید فرهنگیان اعلام شد

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در اسفند ماه، سه ماه حق‌التدریس معلمان پرداخت خواهد شد، گفت: احکام جدید رتبه‌بندی ۲ هزار معلم جامانده در اسفند ماه صادر می‌شود.

زمان صدور احکام جدید فرهنگیان اعلام شد

قانون رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۰ سال توقف در نهایت در ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۰ با ۱۹۶ رأی موافق و ۲ رأی مخالف در مجلس تصویب شد و سرانجام در دولت سیزدهم و با عملیاتی شدن وعده آیت الله رئیسی به اجرا درآمد و سهم مناسبی از بودجه کشور نیز به این امر تخصیص داده شد.

علی فرهادی درباره اینکه پیش از این از واریز حق‌التدریس معلمان هر دو ماه یک‌بار خبر  داده بودید اما این موضوع محقق نشده و هم‌اکنون معلمان شاغل از مهر تا به امروز بابت ساعات حق‌التدریس (اضافه کار) خود مطالبه دارند، اظهار کرد: همچنان معتقدیم اگر حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شد، انگیزه معلمان شاغل و بازنشسته برای حضور در کلاس درس افزایش می‌یابد.

وی افزود: برای تأمین اعتبارات حق‌التدریس معلمان دچار مشکل شدیم البته بودجه آموزش و پرورش هم محدود بود اما با این حال قبل از پایان سال در بحث پرداخت حق‌التدریس‌ معلمان که سال گذشته قبل از پایان سال اصلاً پرداختی نداشتیم، حداقل سه ماه پرداختی خواهیم داشت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تلاش می‌کنیم از سال آینده، حق‌التدریس معلمان هر دو ماه یک‌بار پرداخت شود.

رتبه‌بندی نومعلمان به جریان افتاد

فرهادی درباره دلایل عدم صدور احکام رتبه‌بندی معلمانی که افزایش رتبه داشتند، گفت: تعداد این معلمان بسیار اندک و شاید کمتر از یک هزارم معلمان است، حدود دو هزار نفر از معلمان با این وضعیت مواجه هستند و با حقوق اسفند احکام رتبه‌بندی آنها صادر می‌شود.

وی درباره رتبه‌بندی نومعلمان تصریح کرد: اخیراً مرکز پژوهش‌های مجلس هم درباره رتبه‌بندی معلمان جدیدالاستخدام مکاتبه‌ای را داشت و هم‌اکنون سامانه رتبه‌بندی برای نومعلمان فعال شده و آنها می‌توانند مدارک خود را بارگذاری کنند که مطابق قانون بررسی خواهد شد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • علی

    سلام چرا سامانه گفتگو در رتبه بندی هیچ پاسخی به سوالات و درخواست ها نمیده لطفا پیگیری کنید

  • علی صفری

    حکم رتبه بندی گرفتم و مهر1402بازنشست شدم چرا حق رتبه بندی مرا نمیدهند تا کی ظلم در حق ما معلمان.حتما باید مستخدم بانک می‌شدیم حق مان را میدادند؟

  • حمید

    ماه هم‌مهر۱۴۰۲ بازنشست شدیم بارتبه ۴ هنوزشش ماه میگذره صندوق رتبه مارواعمال نکرده حق ماروخوردن خدا لعنت تون کنه

  • معلم

    چرا افزایش حقوق دربازنشستگان فرهنگی ۱۴۰۱ که رتبه سه شدم اعمال نشده وافزایش حقوق نداشتیم

  • ناشناس

    چرا پاداش بازنشسته های سال ۱۴۰۲نمی ریزند به حساب . با این تورم که دلار ۶۰ و سکه ۳۵ تومان شده است عجب رسمی دولت دارد
    قبض اب وبرق وگاز که اگر دیر پرداخت بشو د می دوید قطع کنید پس بدهی مردم هم مثل قبض هاتون پرداخت کنید

  • بازنشسته پشیمان

    چرا به قانونی مجلس تصویب کرده وشورای نگهبان با آن موافقت کرده عمل نمی شود چقدر به بازنشستگان مهر ۴۰۰ ظلم می کنید
    ماهم گرفّتاریم

  • ناشناس

    واقعا وزیر ما ادعای تدریس در ۲۰ کشور رو داره چرا حق ما رو نمی ده

  • بازنشسته

    رتبه‌بندی مهر1400بازنشسته معلمان چی شد؟الباقی پاداش به کجا رسید ؟صدور احکام ،اجراواعمال ان چی شد؟ممنون میشویم اگه پرداختی های ماهم انجام شود،زیرا تاپایان سال فرصتی نمانده است‌.سپاس.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر