آموزش و پرورش | فرهنگیان | معلمان

وضعیت فرهنگیان مهرآفرین به کجا رسید؟

فعال صنفی معلمان گفت: قرار بود مشکل همه‌ی مهرآفرینان حل شود و در این خصوص مجلس نیز مصوبه داده بود، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. بارها گفته‌اند که مشکل معلمان مهرآفرین به زودی حل می‌شود، آیا اینبار واقعا قرار است مشکلِ این معلمان حل شود؟

 وضعیت فرهنگیان مهرآفرین به کجا رسید؟

مهرآفرین طرحی است که به منظور جذب هزاران نیرو استخدامی تصویب شده و به دنبال آن افراد به صورت استخدام پیمانی در ارگان های مختلف مشغول به کار می شوند. یکی از این سازمان ها، وزارت آموزش و پرورش بوده که از طریق این طرح در جهت ارتقای کیفیت سطوح آموزشی، افرادی را جذب می کند. آزمون استخدامی ۱۴۰۱ این طرح مختص به معلمان طرح مهرآفرین و معلمان قرآنی بوده که می توانند با کسب حد نصاب علمی در آن مشمول رتبه بندی خواهند شد.

 وضعیت معلمانِ مهرآفرین به کجا رسید؟ مهدی محمدیان (فعال صنفی معلمان) در پاسخ به این سوال گفت: چندی پیش معاون برنامه‌ریزی و توسعه برنامه انسانی وزارت آموزش و پرورش از حل مشکل ۳۵هزار معلم مهرآفرین خبر داد و گفت به زودی کد استخدام این معلمان صادر خواهد شد. این البته خبر خوبی است اما چند سوال ایجاد می‌شود؛ اول اینکه تعداد معلمان مهرآفرین نزدیک به ۷۰هزار نفر است و ایشان از حل مشکل ۳۵هزار معلم خبر داده‌اند، یعنی مشکل ۳۵هزار معلم دیگر حل نخواهد شد؟ و بعد ایشان گفته‌اند دیگر معاون مهرآفرین نخواهیم داشت! این در صورتی است که بارها در آماری که از سوی مسئولان ارائه شده معلمان مهرآفرین حدود ۷۰هزار نفر بوده‌اند. ارائه‌ی این آمار معلمان مهرآفرین را نگران کرده است. 

محمدیان ادامه داد: سوال دیگرِ ما این است که آیا اصلِ این خبر درست است؟ و در چه مرحله‌ای قرار دارید؟ آیا کد استخدمی ۳۵هزار معلمی که می‌گویید را از سازمان امور استخدامی گرفته‌اید؟ 

این فعال صنفی گفت: قرار بود مشکل همه‌ی مهرآفرینان حل شود و در این خصوص مجلس نیز مصوبه داده بود، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. بارها گفته‌اند که مشکل معلمان مهرآفرین به زودی حل می‌شود، آیا اینبار واقعا قرار است مشکلِ این معلمان حل شود؟

منبع: ایلنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر