فرهنگیان | آموزش و پرورش | دانش آموزان

هشدار مقام مسئول به فرهنگیان / حق انجام این کار زشت را ندارید

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش گفت: تعلیم و تربیت با تنبیه بدنی انجام نمی‌شود، بلکه تخریب می‌شود. شغل معلمی رفتارهای نادرست با دانش‌آموز را نمی‌پسندد هرچند که بگویند دانش آموز مشکلات روحی و روانی داشته است.

هشدار مقام مسئول به فرهنگیان / حق انجام این کار زشت را ندارید

تنبیه دانش‌آموزان توسط معلمان می‌تواند به شکل‌های مختلفی اتفاق بیفتد و عوارض مختلفی برای دانش‌آموزان داشته باشد. تنبیه‌های بدنی یا انتقادی شدید می‌تواند احساسات منفی، خجالت و کاهش اعتماد به نفس در دانش‌آموزان ایجاد کند. عواقب روانی ممکن است شامل افسردگی، اضطراب، یا حتی از دست دادن اعتماد به خود باشد. همچنین، تأثیر بر روی روابط اجتماعی دانش‌آموزان و عملکرد تحصیلی آنها نیز می‌تواند ناگوار باشد. بهتر است از روش‌های اثباتی و مثبت برای تربیت و راهنمایی دانش‌آموزان استفاده شود تا عواقب منفی تنبیه‌های سنتی کاهش یابد.

«علی فرهادی» معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در مورد تاثیر برخوردهای تنبیهی معلمان در روحیه دانش آموزان و خدشه دار شدن شخصیت آن‌ها و لزوم توجه به چنین موضوعاتی اظهار کرد: این مسئله در نظام تعلیم و تربیت ما نزدیک به صفر است و نسبت به گذشته، تازه نه گذشته چندان دور، نسبت به همین ۴۰ سال پیش، شرایط خیلی بهتر شده است. 

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: فرهنگ عمومی، دین و عقل نیز چنین رفتارهایی را نمی‌پذیرد و نمی‌پسندد. نظام تعلیم و تربیت ما و آموزش و پرورش کشور این رفتار را نه تنها مردود می‌کند، بلکه به شدت با چنین رفتارهایی برخورد می‌شود. خط قرمز تعلیم و تربیت ما این است که تعلیم و تربیت با تنیه بدنی انجام نمی‌شود و در چنین شرایطی تخریب می‌شود. 

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در مورد رفتارهایی که تخریب شخصیتی دانش آموز را در پی دارد با بیان اینکه از قریب به یک میلیون معلمی که داریم شاید یک یا دو مورد چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد، افزود: همین میزان نزدیک به صفر چنین رفتارهایی را هم زیاد می‌دانیم به خاطر اینکه در چنین مقوله با انسان سروکار داریم. 

براساس گفته فرهادی؛ اگر این رفتارها صرفا ناظر به خسارت مادی به افراد بود، می‌توانستیم بگوییم یک مورد چیز زیادی نیست، ولی نمی‌توان از کنار رفتارهایی که به زندگی افراد مربوط است ساده گذشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش در همین رابطه تصریح کرد: ما معتقدیم باید آمار نزدیک به صفر هم برای موارد مربوط به بدرفتاری معلم با دانش آموز به شدت مورد توجه باشد، چرا که این قبیل رفتارها ممکن است با زندگی یک فرد گره بخورد که قطعا می‌خورد. 

او افزود: به طور کلی این رفتارها از نظر ما مردود است و با کسی هم تعارف نداریم. در مهارت‌های معلمی و آموزش این مهارت‌ها نیز اتفاقا به همین موضوع و توانمندی معلمان از چنین منظری تاکید شده است. 

معاون وزیر در ادامه اظهار کرد: همانطور که ممکن است یک مادر یا پدری در مواجهه با فرزند خود از این قبیل رفتارها انجام دهد که در آن موارد نیز باید احتمال رفتارهای نادرست با فرزند خیلی کم باشد، در خصوص مواجهه معلم با دانش آموزان معتقدیم حتی این برخوردها در حد برخوردهای پدر و مادر هم نباید باشد. ما جایگاه معلم را خیلی بالا می‌بینیم؛ از نظر ما معلمان در جایگاه پیامبری نشسته‌اند و رسالت پیامبری را دنبال می‌کنند. 

به گفته فرهادی؛ شغل معلمی رفتارهای نادرست با دانش آموز را نمی‌پسندد هرچند که بگویند دانش آموز مشکلات روحی و روانی داشته است، بازهم چنین چیزی بدرفتاری معلم با دانش آموز را توجیه نمی‌کند. 

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در آخر خاطرنشان کرد: معلم در این زمینه‌ها باید صبورانه برخورد کند و در این مواقع باید دانش آموز را به مشاور معرفی کرد تا مشاور وضعیت دانش آموز را بررسی کند و ببینیم مشکلات دانش آموز و علت وقوع ناهنجاری‌های رفتاری او چه بوده است؟

منبع: ایلنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • احمد

    آقای معاون وزیر خود شما که این اراجیف را بلغورفرمودید اصلا کلاس درس رفتید یک ساعت کلاس را اداره کردید اگه هم رفته باشی خوب مدارس خاص نمونه وشاهد یا تیز هوشان رفتی اون هم به عنوان مشاور یا درس پرورشی

    • ناشناس

      مشکل حضور در کلاس مدارس عادی چیه؟ کسی که توانایی اداره کرد کلاس درس را در اقصی نقاط کشور با هر تعداد دانش آموز ندارد، بهتر است شغل دیگری برای خود انتخاب نماید. آیا شغل معلمی سخت تر از کار مهندس متالوژی جلوی کوره های ذوب فلزات است؟

    • پریوش

      آقای معاون وزیر محترم حرف دل دانش آموزان سراسر کشور و والدینشان را در برابر رفتارهای سراسر خشونتبار معلمین بیان فرمودند و باید در مقابل حق گوییشان، سر تعظیم فرود آورد. تنشان سلامت و وجودشان بی بلا و امواتشان قرین رحمت حق باد. معلمی که قادر به اداره کرد معقولانه کلاس نیست و با زهر چشم گرفتن از دانش آموز، قصد سرپوش گذاشتن روی ناتوانی های خود دارد.

  • سلام

    مادر عروس وظیفه تو در این زمان اختصاص فوق العاده خاص به معلمان از طرف مجلس مث همه ارگانها بود نه این پاچه خواریا گوز خرم حساب نمیکنن حرفاتو

    • ناشناس

      معلمی که دست روی دانش آموز بلند کند، باید انفصال دایم از خدمت بخورد.

  • محمد

    فکر کنم جایی که نشستی خیلی گرمه

  • حسن

    چطوری یک سال برو کلاس بعد می فهمی چه بگویید .

    • ناشناس

      روزی ۴ ساعت اداره کلاس خیلی سخته؟ اصلا چرا معلم شدین؟ مشاغل آسانتر انتخاب می کردین.
      کار معلم، سخت تر از کار پرستاره؟ معلم حاضره مثل پرستاران شیفت ۸ ساعتی چرخشی در محیط آلوده و پر استرس بیمارستان بپذیره؟ راحت ترین و راحت ترین و راحت ترین کار در ایران شغل معلمیه

  • ا

    حق رتبه بندی بازنشستگان ۱۴۰۰ را بدهید با اینکه حکم رتبه بندی برای آنها زده شده اما نه در حقوق و نه در پاداش هیچ تاثیری نداشته است .

  • حسرت به دل

    جناب فرهادی، نظر شما در مورد بدرفتاری دانش آموز و والدینش با معلم چیه؟ ؟؟؟؟ چرا فقط بلدین حرف مفت بزنین

    • ناشناس

      بدرفتاری دانش آموز با معلم یعنی چطوری؟
      والدین همیشه بخاطر ترس از بدرفتاری معلم با فرزندشان، مجبورند به معلم باج بدهند.

  • ناشناس

    تنبیه بدنی اصولا کار ناشایست وغلط است.ولی عنوان آن به این شکل وصحبت کردن با تهدید ارعاب اوج ناپختگی مسوول است یکی از ریشه های تنبیه مدیریت بی هدف نظام آموزشی است. امروزه در مدارس دانش آموزان به راحتی بی حرمتی می کنندواجازه کار را از معلم سلب می کنند اخراج ممنوع تنبیه ممنوع دانش آموز بی انگیزه نظام آموزشی بی هدف پس چه شکلی باید مدیریت کلاس داری کرد؟یکی از دلایل خالی ماندن کلاس ها همین سختی کار معلمی است . دانش آموز بی انضباط فلسفه آموزش را زیر سوال می برد بعداز گستاخی در مدارس نوبت به جامعه و کار اشتغال می رسدیکی از دلایل بی انضباطی اجتماعی در ایران عدم برخورد صحیح در مدارس آیا در مدارس سال‌های قبل هم به همین شکل بود؟ چرا در کشور شاهد این همه بی انضباطی هستیم؟

    • ناشناس

      جناب آقای معاون با همین حرفای ناپخته و موضع گیریهای یک جانبتون آموزش و پرورش را به نابودی کشوندید و باعث بی حرمتی به معلمان زحمتکش کشورتون شدید؛

    • ناشناس

      یکی از دلایل رواج غیرقانونی تنبیه بدنی در مدارس، توجیه عملکرد و رفتار خشونت آمیز معلمین در مدارس است. یک معام کارمند دولت است و ساعات کار سالانه اش دقیقا یک سوم ساعات کار سالانه کارمندان ولی حقوقش دقیقا برابر حقوق کارمندان است. معلم در کلاس با دانش آموز بیدفاع سر و کار دارد ولی کارمند در ادارات باید جوابگوی ارباب رجوع بالغ باشد که ارباب رجوع مطلقا از کارمند نمی ترسد ولی دانش آموز ترس شدیدی از معلم دارد.

    • علیرضا

      درس معلم ار بود زمزمه محبتی
      جمعه به مکتب آورد طفل گریزپای را

  • حاجی محمد رضایی

    برخورد یک معلم از بین یک میلیون معلم ، چیزی نیست که به سخنرانی و هشدار برسد. بجای اینکه به معلم هشدار دهید روی فیلم های پخش نشده و شده از تلویزیون زوم کنید آنها را واکاوی کنید ببینید چه تاثیری روی تربیت اینهمه کودک و نوجوان دارند بعد اجاره پخش بدهید
    آموزش و پرورش بعنوان یک نهاد طلبکار از صدا و سیما باید ظاهر بشود نه یک نهاد ذلیل و بدهکار

    • حسام

      با پوزش از همه معلمین واقعی و مسیولیت پذیر، کم معلم پدوفیل در مدارس ندیده ایم.

  • ناشناس

    دانش آموز ی که کل مدرسه را به هم می ریزد و بارها و بارها تذکر و حضور والدين باز هم هر روز بدتر از دیروز تنها راهش اخراج هست که بعلت دوری از مدارس دیگر ترک تحصیل ویا اینکه با گوشمالی آرامش کرد وکم کم به راه آورد کدام بهتر است اینگونه دانش آموزان کم هستند و چون در خانه هر روز کتک می خورند عادت کرده اند ولی از معلم حساب می برند پس تنبيه بدنی آخرین راه برای به راه آوردن اینگونه دانش آموزان هست ولا غیر

    • ناشناس

      رفتار دانش آموز، انعکاس اعمال نعلم در کلاس است.
      مدرسه مال داتش آموز است و معلم باید و باید دانش آموز را ولی نعمت خود بداند.

  • ناشناس

    پاداش ها و معوقات فرهنگیان کی پرداخت میشه

  • ناشناس

    متاسفانه گاهی و خیلی هم بیشتر معلم های شما به تعلیم و تربیت فقط تنبیه و بی تربیتی به دانش آموزان یاد دادن اونم از لحاظ گفتاری به دانش آموز بعد هم انتظار دارن دانش آموز نمونه بشه در همه شرایط وقتی یه معلم حرف زدن بلد نیس و همش مسخره و بد دهنی میکنه انتظار دیگه ای از دانش آموز نداشته باشین و تا جایی که مدیر هم پشت معلم هس هر دو هر کاری میکنن و اینو باید قبول کنید

    • محمد رضا

      احسنت و هزاران مرحبا
      کاش قبل از فرستادن فردی بعنوان معلم سر کلاس، تست عمیق روانشناسی ازش بگیرند و حداقل ۶ ماه تحت رواندرمانی قرارش دهند تا ایرادهای رفتاریش هویدا شده و از فرستادنش به کلاس خود داری نمایند تا دانش آموزان کیسه بوکس معلمین دچار اختلالات روانی مخفی نگشته و فحش خور بسیاری از معلمین فاقد تربیت صحیح نگردند.

  • دبیر

    مگه اینجا سوئیس و ژاپن هست؟ در مدارس غیرانتفاعی دست به پشت دبیر می کشن و لمس میکنن جناب معاون انتصابی

    • ناشناس

      کذابیت هم حدی داره

  • سدیا

    اگر جایگاه معلمی را خیلی بالا می دانید پس یه مقدار حقوقشم زیاد کنید که معلم از مستاجری و بی خانمانی و چند شغله بودن زیر بار فشار زندگی راحت بشه و با یه اعصاب اروم بره سر کلاس. مطمئنم خودت یک ساعت هم توی مدرسه تدرسس نکردی.

    • ناشناس

      متاسفم که اکثر معلمین فرق بحث ابعاد مختلف در مورد این شغل را با بعد مادی نمیدانند

    • علی

      جایگاه یک معلم دقیقا جایگاه یک کارمتد دولت است و حقوقش نیز برابر حقوق کارمتد دولت می باشد.

  • صادق

    تنبیه بدنی به هرشکلی غلط ونادرست است.کاش تمام جامعه به این عمل غیرانسانی واکنش نشان دهد نه فقط برای آ.پ .بلکه شامل حال مامورین و ارکان نظارتی هم بشود چندروز پیش روبروی مجلس ماموران در تجمع معلولین وحشیانه عمل کردن وضرب وشتم هم صورت گرفت اما دریغ از پیگیری و واکنش مردم

  • مهین

    اون روزی که گزینش می کنیدکه چطور لباس می پوشه کی نماز می خونه مراقب همه چیز باید باشید نه الان وجود افرادی که بیماری روحی دارن تو آموزش و پرورش نیست.
    باید برن معالجه بشن

    • عاطفه

      درود و تقدیم احترام
      متاسفانه گزینش معلمین طوریست که مطلقا به سلامت روانش توجه نمیشود و معضل بزرگ آموزش و پرورش، حضور معلمینی است که اکثرا از سلامت روانی و اخلاقی برخوردار نیستند.

  • ناشناس

    خودتون چی

  • ناشناس

    پس خودتون چی؟

  • عباس

    سلام جناب معاون لطفا بفرمایید در کدام پایه ها ومدارس تدریس فرموده اید لطفا تجارب ارزنده خود را در اختیار دیگر همکاران قرار دهید .

  • ناشناس

    اون همه ميدونند این خانمی کنکور شرکت نکرده شما چجوری دعوت کردی معلمی خوب همون معلم میزنه وتوبه هم میکنه

  • ta

    متاسفم برای شما که یکجانبه به موضوع نگاه میکنید و رفتاری که برای دیگران نمی پسندی برای خود نیز نپسند، شما در درجه اول مسول مربوط به امور معلمان هستی و نباید ۱۰۰ درصد پشت معلمان رو خالی کنی، همین موضوع باعث وقیح تر شدن نسل تازه به دوران رسیده می‌شود و حوادث پاییز ۱۴۰۱ و طرفداری از بی حجابی می شود. شما جانبداری یک طرفه از وقاحت ده میلیون دانش آموز دارید.

    • رضا

      چه نیازیه که این مقام محترم در پایه های مختلف تحصیلی تجربه رفتن به کلاس داشته باشند؟ خودشان طی ۱۲ سال تحصیل رفتارهای ناهنجار معلمین را بکرات مشاهده کرده اند.

    • ناشناس

      ادبیات شما نشانگر آنست که وقاحت فقط از سر روی شما و امثال شما می بارد که به نوجوانان و آینده سازان مملکت تهمت وقاحت میزنید، وای به وقتی که داخل کلاس دربسته قرار بگیرید.

  • ناشناس

    موجود نفهم معلم برای تعلیم و تربیت به کلاس می رود نه برای دعوا . هیچ معلمی اشتیاق و علاقه ای به برخورد فیزیکی ندارد . اما موضع گیری شما فقط یک رفتار پپو لیستی است اشخاصی چاپلوس و متملق مثل تو خودتان رابه مسوولیتی می رسانید و اظهارات نا پخته صادر می کنید حالا خودت چرا کلاس درس نمی روید؟؟؟ اینقدر بلدید.بعد از یک سال حق الزحمه ناچیز معلم را پرداخت نمی کنید مگر معلم هزینه زندگی ندارد؟؟؟ خلاصه از وقتی که آدم های متملق و چاپلوس مسوول شده اند خروجی آموزش و پرورش خوب نیست.

    • اکرم

      شماییکه آشکارا با این ادبیات سخیف با یک مقام مسیول صحبت می کنید، مشخص است که داخل کلاس دربسته چگونه با فحاشی و توهین و مشت و لگد بجان کودک دانش آموز بی دفاع می افتید.

  • محسن

    تنبیه بدنی درسته خوب نیست اما ای کاش خودتون در کلاس بودید و با توهینات اولیا و دانش آموزان مواجهه می‌شدید بعد فتوا می‌دادید یا مثل بیمارستان‌ها با نصب تراکت از پرسنل خودتون در مقابل توهینات حمایت میکردید

    • مهدی

      دوست گرامی شما کار معلم را با کار کادر بیمارستان مقایسه می کنید؟ سختی کار معلم یک باشد، سختی کار پرستار یا تکنیسین اتاق عمل هزار است.

  • حمید

    اگرچه تنبیه بدنی از اساس غلط است امابنده که بیش از۲۸ سال درکلاس بوده ام شرط می بندم این احمق حتی یک روز هم درکلاس نبوده است وازشرایط کلاس اطلاعی ندارو.

    • نرمین

      آیا کارمندان هم حق کتک زدن ارباب رجوع را دارند؟ آیا حق توهین و فحاشی به ارباب رجوع را دارند؟ ارباب رجوع معام هم دانش آموز و والدینش است.

  • زهرا

    اقای محترم کاش راجع به خط قرمز دانش آموزان هم نظر دهید
    آیا دانش آموز حق برهم زدن نطم کلاس و فحاشی به معلم و دیگر دانش اموزان را دارد
    اگر خودتون واقعا معلمی کرده باشین هیچوقت اینجور نظر نمیدید و خط قرمز قرمز نمیکنید

  • ناشناس

    اگر راست می گویید پیگیر معوقات فرهنگیان و ارتقای معیشت آنها باشید،بنده و سایر همکارانم در یک دبیرستان به برکت برنامه ریزی مزخرف شما 9 کلاس را اداره می کنیم آن هم با گرفتن نتیجه خوب در آزمون نهایی دوازدهم و قبولی کنکور دانش آموزا نمان

  • مریم

    کاش به جای این خودشیرینیاتون یه سر به مدارس میزدید و کلاس داری رو تجربه میکردین
    بعدش اینجور تند با معلم ارگان خودت حرف میزدی
    در صمن بهتره از حق و حقوق معلم زمان خدمت و بعد از اون در زمان بازنشستگی دفاع کنید
    از پاداشی که ۱۶ ماهه به بازنشسته ندادن از رتبه بندی که بعد سالها تلاش خود معلم نصف و نیمه بهش دادن از فوق العاده ویزه ای که همه ارگان هابه کارمنداشون دادن الا اموزش و پرورش دفاع کنید
    نه از چیزی که شاید سالی یه بار اتفاق میوفته
    واقعااا متاسفم ک

  • ناشناس

    خبر گذاری‌های محترم لطفا نظراتی را که در رابطه با خبری که ارسال می کنید خوانندگان خبر ارسال می کنند برای شخص مسؤل مورد نظر ارسال کنید، تا احترامی به شنوندگان شما باشد، مثل همین معاون محترم

  • اکبر

    تنبیه شایسته نیست ایشون معلم نبوده ازهمونایی هست که امسال واسه کمبودمعلم از کوچه وبازارو....اوردید تومدارس لطفااسم معلمین زحمتکش وصبورروخدشه دارنفرمایید

  • ناشناس

    من یک معلم با ۲۷سال سابقه یک سوال دارم .نظامی که یکباره تنبیه را برداشت که کارشایسته ای هم هست .چرا قبل از این کار خانواده ها را آموزش خانواده نداد ؟چرا روی قدرت پرورشی آموزش وپرورش کار نکرد ؟چرا نتوانست در فضای مجازی چنان عمل کند که انسان ساخته شود ؟چرا خود مسئولین وصداو سیما وکلا الگوهها خط مشیشان متفاوت از اهداف بود ؟ .تا از تکرار اعمال ناشایست یا غیر قانونی دانش اموزان کاسته شود .جای بحث باشد صدها دلیل دیگر می اورم که خیلی ها کوتاهی کردند چون هزینه داشتند.

  • طاها

    اول حق و حقوق بازنشستگان 1400 رابدید بعد گوه اضافه بخورید لطفا

  • قاسمی

    باسلام کاش هشدارهم میداد که رتبه بندی برای همه بازنشسته های فرهنگی اعمال شود وحق معلمی ک سی سال سرکلاس درس میداده پایمال نشه یا هشدارمیدادک اقلا حقوق بلزنشسته ها هم همسان بشه با این مخارج امروزه واقعا حقوق بازنشسته های فرهنگی کفاف زندگی نمیده

  • صادق

    باسلام خدمت معاونت محترم آموزش و پرورش
    لطفاً با کمی تعمق وتفکر و تحلیل درست درمورد رفتار معلم با دانش آموز حرف بزنید . و اول خودتان سرکلاس حاضر شوید تدریس کنید . ببینید با چه اعجوبه های طرف هستید .
    درثاتی . شما معلم را به عنوان یک کارگر ساختمان یا رفتگر شهرداری اشتباه گرفتید .

  • رضا

    از ماست که بر ماست زمانیکه که صحبت از رای گیری وانتخابات میشه همین فرهنگیان برا چندر قاز حاضر هستند هر کاری بکنند بابا یه کم عزت نفس داشته باشید این جامعه برا معلم ارزش قایل نیست خود شما به فکر خودتون باشید .

  • رحیم

    کی گوشت دادی که الان دلت کوفته می خواد. ۴۰ تا دانش آموز و یک معلم، در کلاس ۳۰ متری، به خدا بیایی مدرسه دانش آموزا لوپتو می گیرند

  • ایرانی

    شمانه یک ماه یک هفته بیابین دانش آموزان ابتدایی اونم مختلط اگه تونستی بدون اعصاب خراب بری خونت درست

  • ناشناس

    شما کاری کردید که دیگر هیچ حرمتی به معلم ندارند .
    هم از طرف بچه ها هم از طرف والدین بچه ها .
    چند سال دیگه وضع به همین صورت پیش بره دیگه نمیشه این بچه ها جمع کرد از بس که بی ادب و گستاخ شدند . درس هم که دیگه نمیخونند چون می دونند نمره ای در کار نیست .

  • قرآن شفای دلهای عاجز

    جناب چه قانونی برای حمایت معلمان وجود دارد
    تنبیه ممنوع هست
    اما شما نیروی زبده و روانشناس زبده برای مداری تربیت نکرده اید
    همه معلمان هم روان شناس و مشاور نیستند
    ایا دانش اموز حق دارد هر ادا و اطوار و مسخره بازی و حرکات ناشایست و حتی سوزن گذاشتن زیر صندلی و ...... نگوییم بهتره بر علیه معلم انجام دهد و انواع توهین ها و شکلک های ناصواب بر در و دیوار مدرسه و ......انجام دهد شما اگر توانستی دیوار های مدرسه را بیمه بکنی از این موارد انوقت می توانی شخصیت معلمان را مصونیت ببخشی جایت خوش است
    سرانه دانش اموزت چقدر هست از نفست بوی گرم می اید

  • ناشناس

    حرف زدن و نصیحت کردن بسیارآسان است ازحرف تاعمل فرسنگهافاصله است ،این آقا اصلاازاسانداردآماری چیزی می دانداگه فردقانون منداست بایدبداندکه اولا،تعداددانش هرکلاس باید۲۰نفرباشدنه۳۵یا۴۰نفرثانیاآیامی پذیردکه دانش آموز باطی مراحل ۵گانه انضباطی اصلاح نشداخراج شود.ثالثامگه همه مدارس مربی مشاوره دارند؟ رابعااگه شمارشته ی تحصیلیتان مشاوره است،چرامعاون مالی،منابع انسانی شده ای؟آیابااین اطلاعات علمی مشاوره ای که داریدوجودونیازتان درمدارس بیشتراحساس نمی شود؟بااین اوصاف معلوم که هیچکس درجایگاه خودنیست،چون هنوزفرق بین حرفهای محرمانه باغیرمحرمانه رانمی دانید،اگه می دانستید، نبایداین حرف رارسانه ای می کردید

  • ناشناس

    شما که همیشه رفتی با پارتی تو بهترین منصب ها نشستی و یک روز هم کلاس ۴۰ نفری اداره نکردی ، حرف مفت نزن و ضمناً هیچ روش اثبات شده ای وجود ندارد .شما بهتره از حقوق زیر ده تومن معلم ،بدون هیچ گونه رفاهیاتی برای یک ماه حرف بزنی

  • ناشناس

    هشدار درباره تنبیه بدنی و روحی و روانی معلمان را هم تذکر بدید

  • ناشناس

    جناب چند سال معلمی کردی؟

  • ناشناس

    بله درسته تنبیه بدنی نباید انجام بشه ،ولی شما قانونی برای دانش آموزی که تو کلاس درس مشکل درست می کنه و رفتارهای پرخاشگر و بی ادبانه داره رو معرفی کنید تا معلم به اون متوسل بشه ،متاسفانه تو این سیستم همه میخوان معلم تمام رفتارهای دانش آموز رو تحمل کنه و هیچ کاری نکنه مگه میشه؟باور کنید بعضی بچه ها رو پدر و مادرهاشون نمیتونن تحمل کنن ،شما روانشناس و مشاور خوب تو مدارس قرلر بده تا معلم اون بچه های مشکل ساز رو بفرسته پیش اون ،آیا این کار کوچیک رو هم کردید؟

  • ناشناس

    آقای محترم در حالا حاضر مدرسه اولیا اداره می کنند آنها دستور می دهند معلم بدبخت باید بگوید چشم یک روز بیا مدرسه ببین با چه پدر و مادرانی ر و به رو رهستید بعد قضاوت کنید اکثر معلم مان پیر شده‌ا ند با وجودی که سنی ندارند به خاطر بی ادبی اولیا معلمان مظلوم هستند با قانونهای که گذاشته‌اید تمامی دانش آموزان بی سواد هستند لطفاً در مورد اولیا و مردودی دانش آموزان قانون جدید صادر کنید لطفاً

  • فرهاد راهداری

    شما کلاس نرفتی ، گذشته با الان فرق داره ، الان متوسطه دوم زنگ تفریح میرن پشت دیوار، سیگاری و چرس میکشن و با چشم خون میان کلاس ، جرئت داری باهاش حرف بزن ! الان‌مشکل بحث تربیت نیست بحث اختلالات روانی و عصبی هست ، اگر موقع ثبت نام از دانش آموزان گواهی سلامت روانی _ روحی و عدم اعتیاد گرفته بشه بیشتر مشکلات حل میشه ...

  • مهدی

    تانباشدچوب تر.....

  • ناشناس

    سلام جناب معاون پسرمن در مقطع ششم دبستان است متاسفانه معلم جوان و بی خرد انتخاب شده با توهین وتحقیر همراه بوده ودراین کلاس درمورد مسائل شرعی باز نموده وحتی توضیح داده سه ماهه پسر من درآستانه سن بلوغ است به هم ریخته تا اعتراض کردیم معلم نداریم از سمت مدیر تهدید به اخراج میشن چرا معلم ها از نظر روانشناسی تاییدیه نمگیرید صرف اینکه جزو یه نهادی هست استخدام میکنید این معلم های روان پریش استخدام نکنید نامه گرفتم برای مشاوره بهترین مدرسه مشهد بود به لجنزار کشیدند به کی شکایت کنیم

  • فهیمه

    درود به شرفت
    بالاخره یکی پیدا شد حرف دل ما والدین رو انتقال بده .
    وظیفه معلم فقط تعلیم و تربیته که شکرخدا سالیان ساله از گردنشون ساقط کردند که حقوق و مزایا نداریم و ...
    صد البته تدریس خواهند کرد اما فقط خصوصی
    همین آموزش دروس را هم ما مادرا در کنار هزار مشغله دیگر بر عهده داریم .
    تنها وظیفه ای که معلم و فرهنگی بر عهده ندارد تنبیه و تخریب دانش آموز است .

  • ناشناس

    البته تنبیه بدنی بسیار نامطلوب وگاهی عوارض بسیار بدی داردمن ۵۵ سال کار کردم از مرز سیستان تاپشت کوههای قاف می دانم دانش اموزانی هستند که با ده ها مشکل به مدرسه می ایند وعلاوه بر خود مزاحم ‌کلاس هستند برای کلاس مشکل ساز هستند و مدیر هم کا ری نمی کند این اتفاقات می افتد.پ

  • ناشناس

    خدا خیرت بده
    متاسفانه کلاس درس به جای مکانی جهت آموزش تبدیل شده به جایی برای خالی کردن عقده هاشون
    هر عقده ای که از زندگی دارند بر سر دانش آموزانی که برای تعلیم و تربیت رفته اند خالی می کنند .
    هر کاری غیر تدریس
    الحمدلله تدریس هم دارند اما فقط به شکل خصوصی
    تا حرفی هم بهشون میزنی میگن پاداش و معوقات
    محض رضای خدا که کار نمیکنی مومن
    حقوق نداری بکش کنار ، بذار دو تا نیروی جوان که اخلاق و اعصاب درست و حسابی دارند جایگزین بشن

  • منتقد

    اگر معلمی واقعا متخصص و دلسوز باشد و به تعبیری واقعا باسواد هیچوقت از تنبیه بدنی با توجیه شلوغی کلاس و درامد کم استفاده نمیکند ... وقتی هر کسی میتواند معلم شود اوضاع همین است ... وقتی لیسانس و ارشد پیام نوری ها و آزادی ها و علمی کاربردی و غیرانتفایی که حتی کلاسهایشان درست برگزار نمیشه و از لحاظ نظری و عملی فوق العاده ضعیفن با یک آزمون متوسط و مصاحبه نه چندان تخصصی معلم میشن همینه و بعضی از این دانشگاه دولتی های ضعیف که چیزی از معلمی نمیدانند و نه تخصص روز دارند نه پژوهشگرند نه ...‌/ سختگیرانه ترین و تخصصی ترین سازو کار برای گزینش معلمان همراه با نظارت مستمر و به این بهترینها درآمد بالا بدهید تا همینها جایگاه معلمی را بالا ببرند ...همچنین رسیدگی به دانشگاه فرهنگیان برای ارنقای کیفی در زمینه علم و آموزش و اخلاق با به کارگیری اساتید هیئت علمی نخبه و کاربلد و ارائه امکانات رفاهی در شان دانشگاه در تمامی استانها بالاخص جنوب ....

  • ناشناس

    بی شخصیتی و بدرفتاری با دانش آموز چه ربطی به حقوق و مزایا دارد .
    شما اگر حقوقت کافی نیست تشریف ببر جایی بهتر
    جالب اینجاست حقوق و مزایا ندارند و بعد از بازنشستگی هم کنار نمی کشند تا لااقل نیروی جوان جایگزین بشه ...

  • بابک

    استاد عزیز اگر شما توانستید یک ساعت که نه فقط نیم ساعت بک کلاس ۳۵ نفری کا ردانش را در جنوب تهران کنترل کنید ،نمره بیست میگیرید.چرا نسبت به توهین هایی که به همکاران میشود ،موضع گیری نمیکنید؟ من ۳۰سال تدریس کردم نه توهین کردم و نه اجازه دادم کسی بهم توهین کند .لطفا بیشتر هوای همکاران را داشته باشید ..التماس دعا.

  • دبیر ادبیات فارسی

    جمع کن مرد حسابی. تو دفتر کارت نشستی و حقوق خوب می گیری و اونقدر بی کاری و وقتی حوصله ات سر میره، میشنی یا با خبرگزاری ها مصاحبه می کتی یا از خودت، ((طرح در وَکنی))
    بیرون گود نشستی و خبر از کلاس درس و دانش آموزان نابهنجار نداری...

    ول آکن آقا.

  • ناشناس

    امیدوارم عملی شود خوبست

  • ناشناس

    آقای محترم البته که این کار اشتباهه و شکی درش نیست
    ولی خودتون و کشتین رتبه بندی شدیم با سی سال سابقه و لیسانس حقوق من شد شانزده میلیون در حکم با رتبه ی چهار که تازه گرفتم و تمام حق و حقوق قبلم رفت جزو دیون یعنی تو جیب شما
    نه عیدی به در بخوری نه کمک هزینه و غیره
    با سیلی صورت مون و سرخ نگه می داریم 😔
    هیچ انگیزه ای برای بازنشستگی ندارم با مقدار ناچیز پاداش چکار کنم
    پیش خانواده خجالت می کشم 😓
    نمی خواد بیشتر از این از حق و حقوق ما دفاع کنی

  • یک فرهنگی نا امید از وعده‌ و عید های تو خالی

    واقعا خودت تدریس داشتی در کلاس های ۴۰ نفره که حتی بعضی از کلاس میز ندارند تا برسد به وسایل آموزشی.

    چه انتظاری دارید از معلمی که چند ماه حقوق نگرفته برای خرج زندگی بعد از کلاس درس میره اسنب کار کنه.

  • علیرضا عبدالهی

    تنبیه دانش‌آموزان کاریست ناشایست تاجایی که می‌گویم فرهنگیانی که/ چه معلم. معاون و../ تنبیه را انجام می‌دهند. به لحاظ روانی دارای اختلال هستند(معلم و معاون و..)مچکرم

  • ناشناس

    شما چرا با ندادن پاداش معلمان معلمان را تنبیه می کنید این تاثیری در روحیه معلمان ندارد؟

  • محمدزاده

    باسلام و عرض ادب و احترام محضر مبارک: آقای معاون وزیر هیچ میدانید و درک میکنید که افسرده دل افسرده کند انجمنی را؟!!چون با انسان سروکار داریم نباید از نظر مادی زیر خط فقر زندگی کنیم. معلم باسطح زندگی خیلی پایین انتظار داری شاهکار کند؟!!. معلم را دریابید که استعدادها تباه نشود.از همکاران زحمت کش در فشار عذرخواهی می کنم.

  • مریم

    منم توی این سیستم آموزشی درس خوندم وبرخوردمعلم وناظم و...خیلی بدبود البته معلمی که خوب بود بادانش آموزرفیق بود هم وجودداشت اما به خصوص دوران دبستان ابتدایی بیشتربودبرخورد زدن وخشونت داشتن متاسفانه نمیدونم چرابعضی گفتن طبیعیه من خودم بچه ام غیرانتفاعی نوشتم چون خاطرات تلخ مدارس دولتی هنوزتوذهنمه

  • بنده خدا

    سلام خدمت همکاران ارجمند و هم میهنان عزیزم ...

    جناب فرهادی بزرگوار ...جوری در رسانه ها صحبت می کنید انگار هر روز تنبیه بدنی در مدارس اتفاق میفته....این اتفاق ممکنه خیلی کم بیفته اون هم موردی طبق مقررات برخورد کنید .نیاز نبود تو رسانه‌ها جار و جنجال کنید...لطفا برید به همون وظایف اصلی خودتون عمل کنید .

  • زهرا

    لطفا سری به مدارس بزنید دانش آموز هر گستاخی و بی ادبی که دلش بخواد انجام میده موقع مراسم صبحگاه، تو کلاس، هنگام خروج از مدرسه چرا چون باباش زندانیه، معتاده، قاتله، بچه ی طلاقه
    از اول سال تا حالا فقط دارم باهاشون مدارا می کنم و بهشون احترام میذارم ولی احساس می کنم دیگه کم کم کلاس داره از دستم در میره ۹۰ درصد وقت و انرژی کلاس رو عقده ای بازی های اینا می گذره صبر ما هم اندازه ای داره
    احترام معلم چی میشه

  • دکتر انتوان

    معاون
    گویا از آمریکا اومده
    در جهان سومی باید همراه آموزش از زور هم استفاده کنیم.

  • دکتر انتوان

    تو معاون بی سوادی بیش نیستی.
    یا شعور نداری یا در عالم رویا هستی.
    دانش آموز در اروپا قبلا از ثبت نام در مدرسه روانکاوی میشه.
    نه مثل ما جمع کردیم فله ای....

  • حمید رضا

    از قدیم گفتن چوب معلم گل ،هر کی نخوره خله

  • ناشناس

    پسرم من هفته بعد باید برم دکتر قلب بیمارستان شریعتی ،
    لطف کن جای من یک هفته برو سر کلاس درس .
    ببین معلم ها چی طوری کلاس های چهل و پنج نفری را تحمل می کنند .

  • نسرین

    دمت گرم عجب انسان فرزانه و کاربلد
    آفرین.....

  • به تو چه

    اینکه شما حق معلمان را میخورید از همه چیز زشت تر است

  • H

    اشاره خوبی داشتی راستی اگه همه با وظایفمون آشنا باشیم واقعا خیلی خوبه ....گفتم همه دوباره میگم همه نه فقط معلم به شما هستم بله میگم همه...

  • Amirmohammad

    در آموزش و پرورش از زمان رفسنجانی به اینطرف مافیاها و نامردیها و حق خوریها و چاپلوسیها وووو دیده ام البته تا درجه مدیر دبستان که حتی از پول اردوی دانش آموزان که جمع میکنند .می دزدند.اما از طرفی هم بعضی از معلمان در رابطه با برخورد دانش آموزان و اولیای آنها در مدرسه حق واقعی دارند که مقصر واقعی هم آموزش و پرورش است که در امور دینی و احکام و اخلاق دانش آموزان فقط به یک نمازخانه و یک نماز گاه گاهی بسنده کرده‌اند.پس این همه طلبه علوم دینی در کشور چه میکنند و بودجه های کلان آموزشی و پرورشی کجا میرود؟؟؟ بالطبع اعمال و کردار بعضی‌ها در دولت تا درجه مدیران هم روی دیانت اولیای دانش آموزان و اکثریت مردم تاثیر عمیق گذاشته .این دو معضل حل شود .معلمین هم به حقوق خود میرسند و مدرسه ها با دیانت و آرام میشوند.امتحان کنید.ولی مافیای دستگاههای مختلف زیر بار نمی‌روند.

  • H

    واقعا چرا تواین مملکت این معلما اینقد خلاف می کنند🤣🤣🤣🤣

  • .

    پشت میزت نشستی راحت اصلا با دانش آموزی سرکار نداری فقط صححبت می فرمایی

  • م

    وقتی دانش آموز میاد تو سینه معلم باید چکار کنه اقای معاون وزیر

  • مریم علوی پور

    سال هاست تنبیه روانی مقایسه وانتقاد شدید وسرزنش در مدارس برقرار هست .

  • معلم

    با سلام خدمت تمام فرهنگیان محترم جامعه،
    تمام صنوف در تمام ورودی‌های اداره یا دفاتر محل کارشان جهت برخورد محترمانه ارباب رجوع با کادر اداری‌شان از رعایت‌منزلت کارکنانشان دفاع میکنند،
    یک روز کلاس واقعی درس بری و با ۳۰ دانش‌آموز سر و کله بزنی و نمی‌دانی که از لحاظ خانوادگی و تربیتی و اقتصادی بعضی از دانش‌آموزان مشکل دارند که این موضوع باعث شده تا بد با معلمشان رفتار میکنند ، آقای مسئول در یک رسانه بجای دفاع و پیدا کردن درد معلمت که باعث شده با بچه درگیر شود، چیست؟
    قطعاً آن معلم خیلی صبوری کرده، مشکلات وام و بدهی داشته،مستاجر بوده، دختر دم بخت یا پسر بیکار در منزل دارد، یک طرفه به قاضی نرو اول تحقیق کن بعد دهان باز کن.

  • Hagh786

    نتیجه این زحماتتان را در میانگیم معدل امتحانات نهایی ۱۴۰۲ مشاهده نمودیم
    علوم تجربی دوازده و اندی. علوم ریاضی یازده و اندی و انسانی از این هم کمتر...
    در کل آزمون دهندگان نهایی فقط یکنفر موفق به کسب معدل بیست شد و ......
    خدا قوت دلاوران

  • اگرچه کریمی

    چرا 4ماه معلم کلاس رفته یک ریال بهش اضافه کار ندادی در این باره زبانت بند آمده نظر نمی‌دی خودت فقط یک هفته برو کلاس اگر .....

  • روزبه گودرزی

    با سلام
    ایکاش این مقام مسول عزیز نسبت به بیییییییحرمت شدن و شکستن شان معلمین عزیز توسط دانش آموزان بیتررررربیت و گاها اولیاء بیتتتتتربیت تر از دانش آموزانشان هم راهکاری ارایه میدادن
    بله مسلم هستش که هرکسی بیرون گود بشینه میگه لنگششششش کن
    یک ساعت جای بنده قرار بگیرین که با ۴۰۰ دانش آموز عموما تک والد و بچه طلاق سر و کار داره تا ببینید که داستان چیه؟؟؟؟؟
    وقتی مراحل پیشرفت کاری رو بدون حتی یک ساعت مدیریت کردن یه مدرسه یا یه کلاس انجام میدین باید هم اینجور به معلم زحمتکشتون پتوپین!!!!!
    تنبیه بدنی رو هیچکس تایید نمیکنه
    ولی شما جواب بنده رو بدین
    به دانش آموزی که در جواب پرخاش معلم که میگه پسرجان شلوغ نکن داری مزاحم دیگران میشی
    برمیگرده جلوی ۴۰ تا شاگرد به معلم میگه بتوچه بی پدر و مادر؟؟؟؟؟!!!!!! چکار باهاس کرد
    امیدوارم جواب داشته باشین
    و قططططططعا ندارین
    چون تنها راهکارتون مشاوره هستش
    و
    یک هفته بعد دانش آموز رو پرررررررروتر و وقیح تر از قبل میفرستین مدرسه
    پس شما لطف کنین و دیگه از کلمه
    رفتار زشت
    در مورد معلمین صحبت نکنین
    که رفتارهای شما مسولین در رابطه با یه دانش آموز بیتربیییییت بمراتب زشت تر از رفتار معلمین هستش
    حضرت آقا در یک سخرانیشون فرمودن کار شما معلمین کار اولیاء و صالحین خداست
    واقعا کدام یک از ما توهین به ایمه رو میتونیم برتابیم
    بیا تو گود آقای مسول
    فقط نگو لنگش کن
    یا حق

  • صادق

    تو که نون داغ و آب سرد ویفر های تفریحی ....داری این حرفا رو نزن معلم نباید تدریس کنه باید با بچه ها یک قل دوقل بازی کنه بچه های مردم رو بد بخت و معتاد کردین رفت .این عاقبت تز ها و آزمایشات شماست .ما همه خودمون بچه داریم لازم نکرده واسه حفظ جایگاه و مقام حرفهای قشنگ بزنی ...

  • ناشناس

    عرضه یک دقیقه کلاس رفتن را ندارید

  • ناشناس

    اساسا غلط است چه قدیم چه جدید

  • راضیه

    بابا یک تشویقی بدید معلمان

  • م

    در زمان ما که در صورت اذیت کردن و درس نخواندن همیشه تنبیه در راس همه کارها بود هیچکدام عقده ای و روانی نشدیم حتی اگر در خانه اذیت میکردیم تنبیه به معلم واءذار میشد و حساب کار دستمان می آمد بچه های الان آنقدر لوس و از خود راضی شدن که نمیشود به آنها تو گفت چه بسا معلمان را مسخره میکنند و هیچ واهمه ای هم ندارند و هر برخوردی برای خودشان مسئله میشود در مدارس غیر انتفاعی چون اولیا پول میدهند مدرسه هم به شدت هوای دانش آموز و اولیا را دارند و این مهم خیلی تاثیر بدی در آموزش دانش آموزان دارد بچه های الان از نظر سوادی قابل مقایسه با بچه های دوره ما نیستند این نسل فقط به این نتیچه رسیدند که باید پول دار شد با هر قیمتی ..ارزش کار معلم بسیار پایین است کار کردن در بعضی مدارس بسیار سخت است

  • ف

    خیلی عحیب است که مسولان آموزش و پرورش کشور و نمایندگان مجلس بعد از سالها اداره مدارس به روش نوین که در آن تنبیه بدنی و اخراج و ترساندن داش آموز به هر دلیل ممنوع گردید به نتایج آن که خروجی دانش آموزان پررو،بی تربیت، ۶بی ادب در قبال اولیای مدارس و مهمتر از آن بیسواد و کم سواد نسبت به پیشرفت علوم در جهان است هنوز نفهمیده اند که پررویی دانش آموز در قبال معلم و ریخته شدن ترس دانش آموز از مدرسه و معلم و ریخته شدن قبح بی احترامی به معلم چه فاجعه ای در ایران به وجود آورده. و این نتیجه تقلید نصفه نیمه از نظام آموزشی کشورهای دیگر است. آیا در کدام کشور ارزش و جایگاه مدرسه و معلم اینچنین زیر پای دانش آموزان و والدین آنها افتاده است. حتی در دین اسلام هم تنبیه و تشویق همزمان توصیه شده.خداوند هم در قران همواره بشارت و ترساندن را همزمان آورده است.
    نمی شود که معلم حق هیچ برخوردی در قبال رفتارهای ناشایست و تحقیر دانش آموز و اولیا نداشته باشد و برعکس دانش آموز حق هر نوع رفتار خارج از قوانین تربیتی و آموزشی داشته باشد و رسانه ها هم کاسه داغتر از آش شوند.
    نتیجه می شود همین نسل بی سواد و بدون مطالعه که مدرسه حتی جرات توبیخ دانش آموز در قبال غیبت را نداشته باشد غیر از اطلاع دادن به اولیل
    مسولان لطفا اگر به فکر معیشت معلمان نیستند به فکر اعتبار و ارزش آنها در جامعه باشند و به کشورهای دیگر نگاهی بیندازند که مرتبه ارزشی و علمی‌معلم تا کجاست

  • جالب

    چرا یک استاد شریف نمیارند تا سیستم دبیرستانی رو هدفمند کنه به جای این که کلاس های روانشناسی تربیتی راه بیافتده و هدف فقط پرورش بشه نه تو سنجش پزشک شدن یا دامپزشک شدن طرف دارید دیونه می کنید

  • معر

    رفتارها رفتاربادانش آموزان رامعلمی که سرکلاس درس نشسته وچگونگیرفتارباوراتعیین می‌کند نه کسانی که ازمدرسه دو هستند وباعث تحریک فشارهای ناهنجار دردانش آموزان می‌شوید شماهیچ اطلاعی ازکلاس ندارید فقط تش‌یق میکنید بههرگونه رفتارها فلانیگفته معلم حق تنبيه ناردچیگزین چیدارید

  • ناشناس

    بیسوادبروخواندن نوشتن یا بگیرباهم می‌دانیم آدم درست تنبیه نمیشه

  • زهرا

    سلام خراسان جنوبی شهرستان نهبندان هم داداشم توسط مدیر مدرسه کاردانش اقای جوانمرد مورد تنبیه بدنی و توهین قرار گرفته و متاسفانه اموزش پرورش شهرستان هیچ گونه بررسی انجام ندادن و سبب اخراج دانش اموز از مدرسه شدن به طوری ک از مورخ۹/۷/۱۴۰۲تا به امروز داداشم مدرسه نرفته

  • م

    اولا تنبیه بدنی کار درستی نیست .دوما تازه گی انسان ها به اندازه یه نوک سوزن بند هستند. یا زودتر سکته می‌کنند. از فشار عصبی می‌میرند. معلم ها باید اینو بفهمند .

  • علی

    سلام
    بجای این حرف ها ۲۸ ماهه باز نشست شدم حق و حقوقم را کامل نداده اید آنهارا بدهید

  • عبدالرضا ضرابی

    به نظر من جناب رئیس جمهور باید به چند سئوال پاسخ بدهید بعد این حق رو دارید که از معلم انتقاد کنید چرا مدرسه نمی سازید دو چرا کلاس های درس ۴۰ نفره و ۵۰ نفره است چرا معلمان را با هزار ترفند مجبور می کنید که الکی نمره بدن چرا ساعت آموزش بجای ۴۵ دقیقه ۹۰ دقیقه است چرا مدارس شما روانشناس و مشاور و مددکار ندارد چرا با دانش آموز خاطی برخورد نمی کنید چرا معلم باید سر ساعت در مدرسه باشد دانش آموز مرتب تاخیر و غیبت می کند چرا به معلم مدارس غیر انتفاعی با وجود دریافت ۶۰۰ میلیون تومان برای هر کلاس درس برای ۹ ماه به معلمش ۳۰ میلیون حقوق می دهید چرا مدارس شما آزمایشگاه ندارد چرا در دوره ابتدایی تمام دروس را به زور به گردن معلم ابتدایی انداخته اید و صدها چرای دیگر

  • عبدالرضا ضرابی

    شما به پاداش و اضافه کار عادت داری در صورتی که بعد سی سال خدمت تا بحال به معلم یک قاشق روغن هم نداده اید حرف زدن خیلی راحته معلم می دونه تنبیه بدنی کار زشتیه ولی وقتی بچه دبیرستانی یه لحظه اجازه کار رو به معلم بیچاره نمی ده تازه مدیر و معاون و اولیا از بچه حمایت می کنن و اون معلم بدبخت باید با ۴۵ تا دانش آموز که حداقل ۱۰ تاشون عصیانگر هستن سرو گله بزنه فکر می کنی دیگه آرامشی براش می مونه که خودشو کنترل کنه تازه تو جامعه هم هر کی بهش می رسه می گه الهی برات بمیریم معلمی تازه می ره خونه زنش می گه شغل قحطی بود معلم شدی خلاصه که جز حرف زدن و به میز چسبیدن کار دیگه ایی بلد نیستند

  • ناشناس

    الان چیزی که به این به اصطلاح معلمین میشه گفت اینست که یه همچین معلم هایی درمدارس هستن که بچه ها اینقدربی تربیت شدند یعنی اول باید خود معلم ها برند تربیت یاد بگیرند تا انتطار رفتاری درست از بچه ها را داشته باشیم همه پولی شدند همیشه هم که تعطیل هستند و وفقط حقوق میگیرند اینگار همه به این قشر بدهکارهستد



  • محرم زارعی

    ۴۰۰بازنشست شدم بعداز۳۰ سالخدمت بیخردتصمیم گرفتندودرحق ما ظلم کردن خداازآنها نگذرد

  • ناشناس

    کسانی که میگن تنبیه بدنی خوبه اول فرزندان خودتون رو بیارید جلو.یعنی چی تنبیه بدنی.من فکر میکنم یکی از وظایف اصلی آموزش و پرورش اینه که اول معلم ها از نظر روانشناسی بسنجه.البته کسانی که اینجا نظر دادند ناخداگاه شخصیت معلمی خودشون رو نشون دادند.واقعا براتون متاسفم.من بزرگترین آرزوم معلم بودنه چون اون رو بزرگترین شغل جهان می‌دونم ای کاش شخصیت بچه ها رو بخاطر ضعف شخصیت و صبر خودمون متزلزل نکنیم.

  • ایران دوست

    ضمن سپاس و قدردانی از معلمان فهیم و فرهیخته وفداکار و قانع بابد عرص نمایم همانطوری که گفته اند معلمی شغل انبیاست و بنابرشاخصهای استخدامی معلمان این قشر قطعاافرادی خانواده دارو با اصالت و بامرام .ومسلک هستندلذا چنین اتفاقهای نادری هم بروجه معلمی هم زیاد است اما قانون علت و معلوم نیز اینجا منحر به وفوع چنبن رفتارهایی میشود اما توجه ویژه به زندگی معلمان عزیز بابد دراولویت بک دولت و مجلس وبالاخص وزارتخانه متبوع باشد معلم نباید دغدغه مسکن و خودرو و تامبن مایحتاج زندگی روزمره و خدمات درمانی خود وخانواده اش را داشته باشد معلم نباید هیچ دغدغه ای جز مطالعه و تحقیق و تفحص در تربیت و اموزش در حیطه مسولیتی خودداشته باشد وانچه شرط انسانیت است از معلم مورد انتطاراست اگر رفتار غیر معلمی از بک معلم سربزند اول خود دانش اموز خاطی و دوم خانواده اش قطعا چندین بار مورد تذکر و بازبینی رفتار ناخوشاندش قرارگرفته اند هیچ معلمی ابتدا به ساکن مرتکب رفتار غیرمعلمی قرار نمی گیردوفکر می کنم بجای بیان ابن همه محاسن وایثار وفداکاری معلمان در گرما وسرما و جاده های ناهموار و صعب العبور بلدکردن اتفاقاتی که شاید درسال ببن 10میلیون دانش اموز بکی هم اتفاق نیافتد زیر سوال بردن کسوت و شغل معلمی سزاوارنیست و ناسپاسی و بی انصافیست

  • حسن مرندی

    جناب معاون وقتی یک جلسه کلاس درس نرفتید چه نسخه ای دارید می‌پیچید.. اول فیش حقیقت و بزار بعد بیا صحبت کنیم.. درد جامعه ما بی تعهدی آست ..

  • ناشناس

    آموزش وپرورش اگر عرضه داشت کمک هزینه ازدواج همکارانش را که چهارسال گذشته رامی داد فقط حرف می زنند هیچکاری انجام نمی دهند

  • ناشناس

    درود
    ۱۰ تا معلم را که به دانش آموز اهانت کرده اند یا کمترین تنبیه بدنی ولو جزیی نموده اند، اخراج کنید، بی بروبرگرد تنبیه بدنی در مدارس ریشه کن میشود.

  • ناشناس

    شما معلمان آقا وخانم که به صحبت‌های این آقا انتقاد میکنید ،کمی هم به کارهای خودتان در کلاس درس فکر کنید که تنبیه بدنی بماند ،علاوه بر اینکه در کلاسهای مدارس دولتی خوب تدریس نمی‌کنید بلکه گاهی با فرق گذاشتن بین بچه ها اعتماد به نفس بچه ها رو ازبین می برید و با رفتارهای بدتان حتی بچه های علاقمند به درس را از مدرسه متنفر میکنید ،کمی بیندیشید فقط فکر راحتی خودتان نباشید(الان معلمان خوب ،زحمتکش ونمونه هستند اما کم)

  • علی

    تنبیه بدنی شایسته نیست اما از درد معلما خبر دارید یک نسل لوس و بی ادب و گستاخ وارد مدرسه شدن معلم رو به هیچ حساب نمی کنند! باورتون میشه امتحان ترم هیچ کس سر جلسه حاضر نشه! و معلم مقصر شناخته بشه چون لابد بد درس داده یا بداخلاق بوده یا.....! پس گستاخی اینا رو چطور باید جواب داد!

  • ناشناس

    ٱیا دانش ٱموز حق داره به معلم توهین کنه و حتی حرف زشت وزننده نثار او کنه دانش ٱموزی که یاد نگرفته در مقابل معلم باید ادب رعایت کنه به نظر شما چطور باید با او رفتار شود

  • محمد

    اولا معلم تنبیه نمی کندواگرهم دانش آموزی مستحق تنبیه باشد راه های متعدد ی ایست نه با زدن ولی هیچ چیز به اندازه ی دروغ شما مسئولین رده ی بالا روی جامعه ودانش آموز تاثیر گذار نیست

  • معلم و دانش‌آموز

    سلام خدمت مردم و فرهنگیان
    معلمی کار خیلی خیلی مهم و حساسی هست و اگر شخص غیر راغب به این شغل رو در این مکان گذاشت چنین مشکلاتی بوجود می‌آید.
    وقتی شخصی فقط برای تامین شغل و سیر کردن شکم خود و خانواده اش و فرار از شر این گرانی‌ها به شغل معلمی رو می‌آورد چنین اتفاقاتی می‌افتد..نگید معلم نباید تنبیه فیزیکی کند بجاش برای جوانان و اشخاصی که به اجبار وارد این شغل شده‌اند کار در حیطه تخصص آنها بدهید .. بزرگترین مقصر خود حکومت و دولت هست که برای جوانان کار و شغل متنوع ایجاد نکرده ..اگر در کشورمون تنوع کار و اختلاف طبقاتی نبود الان معلم هم کتک نمیزد...مردم اعصابشون خراب و خورد نمیشد..از اختلال روانی صحبت نکن آقای مسئول بجاش مسبب اختلال در معیشت جوانان لیسانسه و فوق لیسانس و دکترا رو ببین که چرا نباید در حرفه و تخصص خودشون کار کنند و چرا هزاران بیسواد و چاپلوس جای این ذخایر ارزشمند انسانی رو گرفتن..بجاش جلوی رانت استخدامی اشخاص بیلیارد رو بگیرید تا اشخاص نالایق وارد اماکن حساس و مهم جامعه شاغل نشن که بعد بفرمایید بچه رو کتک نزنید ..شما اولین و بزرگترین مقصر خواهید بود اگر از این حقایق چشم پوشی کنید...کمی به وجدان و درون خود رجوع کنید و بعد ادعای دلسوزی برای مردم و جامعه رو به دوش بکشید..

  • معلم بدبخت

    همه می زنن ،تو هم بزن،اولیا جدا ،دانش آموز جدا
    این ره که می روید به ترکستان است،با همین برخوردا شان معلمی رو آوردید پایین ،به عمد، که آینده سازان ایران زمین آسیب ببینند ،و واقعا هم به هدفتون رسیدید

  • ناشناس

    ن وزیر کلاس رفته ن معاونش متاسفانه کسی ک کلاس نرفته سواد کافی هم که نیست خروجی چه میشه

  • داود

    چرا به مقام معلمی ارزش قائل نیستید؟ چرا دانش آموزان را بی انگیزه کردید؟ معلم با آنها چه کار کند؟ آقای محترم شما به همان کلاسی یک معلم عاصی شده است ، بروید ببینیم می توانید آن کلاس ودانش آموز متمرد را کنترل نمایید؟
    از معلمان حمایت کنید و در دانش آموزان ایجاد انگیزه نمایید آن موقع همه چیز حل است که متأسفانه نمی توانید و بخاطر پست و مقام و مال منال معلم را تخریب می کنید و تخریب معلم یعنی تخریب همه چیز، جامعه ، دین، اقتصاد، خوبی، صراط مستقیم، و...

  • محمد

    باورم نباید این سخن به درست تا نبینم به چشم خود زنخست

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر