آموزش و پرورش | تربیت دانش آموزان | فرهنگیان

پرده برداری وزیر آموزش و پرورش از وضعیت بد این وزارتخانه

وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور کمتر از حد انتظار بوده و به هیچ وجه قابل قبول نیست.

پرده برداری وزیر آموزش و پرورش از وضعیت بد این وزارتخانه

وزارت آموزش و پرورش یکی از ارکان اصلی هر جامعه‌ای است که نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت آن دارد. این وزارتخانه مسئولیت ارتقا سطح دانش و تحصیلات جامعه را بر عهده دارد و اهمیت بسیاری در تعیین سطح فرهنگی، علمی و فناورانه یک جامعه دارد. وزارت آموزش و پرورش به وسیله تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های آموزشی، ارائه خدمات آموزشی و ایجاد فضای مطلوب برای یادگیری، به ارتقای سطح دانش و فرهنگ جامعه کمک می‌نماید و در نتیجه برای توسعه اجتماعی و اقتصادی جامعه بسیار حیاتی است.

رضا مراد صحرایی در جریان دور دوم سفر استانی دولت سیزدهم به استان زنجان، در مراسم بهره‌برداری از چند طرح آموزشی در شهرستان خدابنده با ابراز ناخرسندی از اینکه هنوز هم در ساختار مدیریتی کشور شاهد حضور افرادی هستیم که آموزش و پرورش را نمی‌فهمند، افزود: این در حالی است که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که باید به برخی‌ها اهمیت این دستگاه را بفهمانیم.

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به اهداف توسعه و حل مشکلاتی که فرا روی دستگاه آموزش و پرورش قرار دارد، باید دورخیز جدی‌تری را انجام دهیم، اظهار کرد: تحقق همین دورخیز جدی در گرو برخورداری از تحولی در سطح بلوغ عالی مدیریتی است، در غیر این صورت میسر نخواهد شد.

مرادصحرایی با تاکید بر اینکه سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور کمتر از حد انتظار بوده و به هیچ وجه قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تغییراتی در این روند حاصل شود، بی‌تردید باید به یک بلوغ در سطح مدیریت کلان کشور در سطح دولت‌مردان و وکلای ملت برسیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه، یکی از اقدامات ارزنده دولت سیزدهم در این حوزه را رشد قابل توجه سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور عنوان و اضافه کرد: این سهم در سال ۱۴۰۰ به میزان ۹.۸ درصد بود که در سال گذشته به ۱۱.۸ درصد و امسال به ۱۳.۵ درصد رسیده است.

منبع: پانا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر