مدارس غیر انتفاعی | شهریه مدارس | آموزش و پرورش | فرهنگیان

الزامی جدید برای مدارس / حق انجام این کار را ندارید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سقف شهریه فوق برنامه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی را ۴۰ درصد شهریه مصوب (برنامه درسی رسمی) تعیین کردند.

الزامی جدید برای مدارس / حق انجام این کار را ندارید

با توجه به اهمیت تحصیل در زندگی امروزه و جایگاه ویژه آن در طی چندین سال اخیر برای تقویت و پیشرفت دانش آموزان، شاهد تاسیس مدارس مختلفی از جمله مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی، غیر دولتی (غیرانتفاعی) و… بوده‌ایم که بسیاری از والدین مشتاق هستند تا دانش آموزان خود را در این گونه مدارس ثبت نام کنند.

پرداخت شهریه، به‌خصوص در مدارس غیر دولتی همیشه یکی از مهم‌ترین فرآیندهایی است که مورد توجه مدیر و مسئولان حسابداری مدرسه قرار می‌گیرد؛ علاوه‌بر شهریه‌های ثابت که در هر سال تحصیلی توسط والدین پرداخت می‌شود، مدارس هزینه‌های دریافتی دیگری مثل کلاس‌های فوق برنامه نیز دارند که در صورت وجود یک سیستم امور شهریه مناسب در نرم افزار مدرسه به سادگی می‌توان آنها را مدیریت کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سقف شهریه فوق برنامه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی را ۴۰ درصد شهریه مصوب (برنامه درسی رسمی) تعیین کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه و در جریان رسیدگی به گزارش آموزش تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی ماده ۹ این طرح را به شرح زیر تصویب کردند:

«ماده ۹- در ماده ۱۵ بعد از عبارت «شرایط منطقه‌ای» عبارت «و رتبه بندی سالانه معلمان» اضافه می‌شود  و در منتهای ماده عبارت «اعلام عمومی و اجرا می‌شود» جایگزین عبارت «قابل اجرا است» می‌شود و یک تبصره به شرح زیر به ماده ۱۵ قانون الحاق می‌شود:

تبصره- سقف شهریه فوق برنامه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی نباید در هیچ حالتی از ۴۰ درصد شهریه مصوب (برنامه درسی رسمی) بیشتر باشد. دریافت شهری بالاتر از این مبلغ مشمول مجازات‌های موضوع ماده ۳۵ این قانون می‌باشد. شورای راهبردی برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مکلف است ظرف سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون مصادیق فوق برنامه را تعیین و ابلاغ نمایند.»

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر