فرهنگیان | آموزش و پرورش | حقوق فرهنگیان

ریخت و پاش دولت برای فرهنگیان / اقدام ویژه آموزش و پرورش برای معلمان

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت از سال ۱۴۰۲ تاکنون، دولت ۵۴ هزار میلیارد تومان به عنوان رتبه بندی به معلمان پرداخت کرده است یعنی ۱۱ برابر آنچه که دولت دوازدهم برای این طرح در نظر گرفته بود.

ریخت و پاش دولت برای فرهنگیان / اقدام ویژه آموزش و پرورش برای معلمان

رتبه بندی معلمان به منظور ارزیابی عملکرد آنها و تشویق به بهبود عملکرد و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش انجام می شود. این رتبه بندی می تواند به عنوان یک ابزار ارزیابی و مقایسه عملکرد معلمان در یک سطح مشخص از آموزش و پرورش استفاده شود و به مدیران و سیاستگذاران در تصمیم گیری های مربوط به ارتقای معلمان و توسعه سیاست های آموزشی کمک می کند. هدف اصلی این رتبه بندی، بهبود کیفیت آموزش و پرورش و افزایش عملکرد معلمان است.

احمدحسین فلاحی  سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تصویب و اجرای رتبه‌بندی معلمان با همت دولت سیزدهم و مجلس یازدهم، اظهار کرد: «طرح رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۰ سال با مطالبه معلمان و اصرار مجلس یازدهم از دولت دوازدهم گرفته شد. رقمی که دولت دوازدهم برای اجرای رتبه‌بندی در نظر گرفته بود، ۵ هزار میلیارد تومان بود در صورتی که برای یک میلیون معلم، حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز بود. هرچقدر با دولت دوازدهم مذاکره و رایزنی شد که مبلغ بیشتری در نظر گرفته شود، موافقت نکردند.»

وی افزود: «با روی کار آمدن دولت سیزدهم، ۳۸ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه‌بندی تصویب شد که در مقام اجرا، این مبلغ با ۳ هزار میلیارد که دولت اضافه کرد، مجموعاً ۴۱ هزار میلیارد بودجه رتبه‌بندی شد. در ادامه انجام رتبه بندی، این مبلغ تاکنون به ۵۴ هزار میلیارد رسیده است یعنی ۱۱ برابر آنچه که دولت دوازدهم برای این طرح در نظر گرفته بود.»

نماینده مردم همدان در مجلس بیان کرد: «امروز با لایحه‌ای که در مجلس تصویب شد و دولت سیزدهم بودجه تخصیص داد، یک کار بی‌نظیر در حوزه آموزش و پرورش صورت گرفت. از سال ۱۴۰۲ تاکنون، دولت ۵۴ هزار میلیارد تومان به عنوان رتبه بندی به معلمان پرداخت کرده است که این کار ویژه با وجود فشار اقتصادی و کمبود منابع، صورت گرفته است بنابراین چنین عملکردی در حوزه اجرای رتبه‌بندی نباید نادیده گرفته شود.»

وی اضافه کرد: «اجرای دقیق رتبه‌بندی به زمان بیشتری نیاز دارد. ارزیابی معلمان در مدت کوتاه کاری ساده‌ای نبود. تعدادی هم معترض هستند که امیدواریم این مسائل به زودی رفع شود.»

فلاحی در پایان خاطرنشان کرد: «بنابراین تصویب و اجرای رتبه‌بندی معلمان یک حماسه بود امیدواریم در ادامه این قانون تکمیل شود و نواقص هم رفع شود.»

منبع: پانا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • فولادوند

    باسلام
    خواهشمنداست در مورد معوقات ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ معلمان شاغل پیگیری نمایید سال ۱۴۰۲ به پایان نزدیک شده و اصلا خبری نیست بنده نزدیک ۱۱میلیون طلب دارم بعد ازچند سال دیگه ارزشی ندارد با تشکر

  • ناشناس

    هنوز حقوق معلم وبازنشسته زیر زیر زیر خط فقر هست اون موقع تو میگی ریخت وپاش سر چه کسی را می خواهی کلاه بگداری ریخت و پاش ۳۶۰۰۰۰۰۰۰۰ دلار اختلاسه اینها عددی نیست مقداری دور واطراف را ببین

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر