اختصاصی تیترکوتاه؛

معرفی رقیب سرسخت کیا و تویوتا / با رنو تالیسمان بیشتر آشنا شوید + مشخصات

در این گزارش به معرفی و بررسی خودروی محبوب و لوکس خودروسازی رنو می‌پردازیم.

رنو تالیسمان یکی سدان‌های لوکس و جذاب وارداتی است. این خودرو رقیب کیا سراتو و تویوتا کرولا به حساب می‌آید. طراحی مدرن و نیز آپشن‌های فوق العاده، این خودرو را به سرعت تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین و نیز جذاب‌ترین خودروهای واردتی در بازار داخلی کشور کرده است.

رنو-تالیسمان

در ادامه به جرئیات بیشتر درباره این خودرو می‌پردازیم.

رنو تلیسمان سدان لوکس کمپانی رنو است که از مهر ۹۵ توسط نگین خودرو به ایران آمد و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین سدان‌های وارداتی بازار ایران شد.

سال ۱۳۹۵ بود که زمزمه ورود یک سدان نیمه‌لوکس از شرکت رنو به گوش رسید؛ خودرویی با نام تلیسمان که بر اساس زبان جدید طراحی رنو ساخته شده بود و با آپشن‌های مناسب و پیشرانه قدرتمندش نوید یک پیروزی بزرگ را می‌داد. در واقع به نظر می‌رسید که به دلیل همسو بودن ویژگی‌های ظاهری و باطنی رنو تلیسمان با سلیقه ایرانی، این محصول بتواند برخلاف سدان‌های نیمه لوکس قبلی رنو (مثل سفران) نظر هموطنان را به خود جلب نموده و رقابتی نزدیک با ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها به راه اندازد.

تالیسمان

درست در زمانی که همه چیز برای موفقیت آماده به نظر می‌رسید و با ادامه روند واردات و عرضه، رنو تلیسمان در حال جا افتادن در بازار داخلی بود، ناگهان بحث تحریم و ممنوعیت واردات پیش آمد و همه چیز خراب شد تا باز هم ما بمانیم و تعداد نه چندانی زیادی خودروی مدرن و آینده‌ای مبهم در وضعیت خدمات.

مشخصات فنی رنو تلیسمان

شتاب این خودرو از ۰ تا ۱۰۰ تنها ۷.۷ ثانیه می‌باشد که نشان دهنده شتاب بالای خودرو در این رده قیمتی است. نهایت سرعت تلیسمان ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت است و به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۶.۲ لیتر موخت مصرف می‌کند.

مصرف سوخت شهری رنو تالیسمان ۷.۵ لیتر، مصرف سوخت بزرگراهی ۴.۶ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی آن ۵.۶ لیتر بوده و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ است.

در زیر کاپوت تلیسمان یک موتور کوچک پر بازده با قدرت ۱۹۰ اسب بخار قدرت در دور ۵۷۵۰ حاصل یک پیشرانه چهار سیلند که فقط ۱۶۱۸ سی سی حجم دارد همان طور که ملاحظه می‌کنید این ارقام برای یک پیشرانه ۱.۶ لیتری فوق العاده است.

جدول مشخصات فنی رنو تالیسمان

نام خودرو

رنو تالیسمان

کشور سازنده

فرانسه

سال (طراحی)

۲۰۱۶

موتور

۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

حجم موتور

۱۶۱۸ سی سی

تنفس موتور

توربوشارژ

انتقال نیرو

دیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت

۱۹۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۲۶۰ نیوتن متر در ۲۵۰۰ دور در دقیقه

جعبه دنده

۷ سرعته دو کلاچه

شتاب ۰ تا ۱۰۰

۷.۶ ثانیه

حداکثر سرعت

۲۳۷ کیلومتر در ساعت

وزن

۱۴۴۴ کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

۴۸۴۸ طول – ۲۰۸۱ عرض – ۱۴۶۳ ارتفاع

فاصله بین دو محور

۲۸۰۸ میلیمتر

مصرف سوخت داخل شهر

۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت خارج از شهر

۴.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی

۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک

۵۱ لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

میزان تولید CO۲

۱۲۷ گرم در هر کیلومتر

امکانات و آپشن‌های رفاهی رنو تالیسمان

رنو ‌تالیسمان در قالب دو تیپ E۲ و E۳ به‌دست مشتریان ایرانی رسیده و در این بین مدل E۳ به عنوان نسخه فول آپشن از تجهیزات زیر سود می‌برد:

تثبیت‌کننده سرعت یا کروز کنترل، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، کنترل ایستایی در سربالایی، پارک خودکار، سیستم تعلیق الکترونیک، حسگر پارک جلو و پشت، برف پاک کن خودکار، حسگر فشار باد تایر، رادارهای نقطه کور. سنسور تشخیص اشیا متحرک، توزیع نیروی ترمزEBD، ترمز ضد قفل ABS، ترمز پارک برقی، دیلایت، چراغ اتوماتیک، نور بالا اتوماتیک، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، تنظیم ارتفاع نور خودکار، چراغ چرخشی، فرمان برقی چهار حالته حساس به سرعت با روکش چرم، سیستم صوتی با ۱۳ اسپیکر بعلاوه سامانه تشخیص صدا، نمایشگر ۸.۷ اینچی، رهیاب، دوربین عقب، هدآپ دیسپلی، بلوتوث، usb، نمایشگر ۷ اینچی صفحه کیلومتر، پشت سری فعال، کمربند ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، شش عدد کیسه هوا راننده و سرنشین جلو – پرده‌ای و جانبی جلو، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع خودکار دوگانه، کول باکس، صندلی راننده هشت حالته برقی با تنظیم گودی کمر و حافظه، صندلی سرنشین جلو شش حالته برقی، گرمکن صندلی‌ها، سردکن صندلی جلو، ماساژور صندلی، روکش صندلی چرمی، ایزوفیکس صندلی، صندوق پران هوشمند، آینه عقب الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سقف پانوراما، سانروف، پرده عقب، حافظه آینه.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها