اختصاصی تیترکوتاه؛

همه چیز درباره لوکس ترین سدان کیا + مشخصات

در این گزارش به معرفی و بررسی کیا استینگر می پردازیم.

کیا استینگر یکی از جذاب ترین و لوکس ترین خودروهای کیا به حساب می آید. این خودرو به دلیل طراحی و آپشن های مدرنی که دارد با  خودروهای آلمانی قیاس می شود. در ادامه به جزئیات بیشتر درباره این خودرو می پردازیم.

رشد برند کره‌ای کیا در سال‌های اخیر به خوبی مستندسازی شده است. در حالی که سوپرمینی‌ها و خودروهای کوچک این برند ارتقا یافته‌اند طیف محصولات شاسی‌بلند و کراس اوور این خودروساز نیز شامل ۵ مدل است. اما این استنیگر است که نشان دهنده تکه نهایی پازل رو به رشد کیا می‌باشد. استینگر الهام‌بخش سال پیش با پیشرانه قدرتمند ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری عرضه شد اما هم‌اکنون نسخه کم‌توان‌تر ۴ سیلندر نیز در نمایندگی‌ها قابل‌خرید می‌باشد.

کیا-استینگر1

پس از انتشار تصاویر مخفیانه فراوان، بالاخره نمونه نهایی کیا استینگر ۲۰۲۱ معرفی شد. هرچند در نگاه اول به نظر می‌رسد با همان خودروی قبلی روبه‌رو هستیم ولی با کمی دقت در بخش‌های مختلف می‌توان موارد تازه را تشخیص داد.

رینگ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی با طرح جدید، یک رنگ جدید برای بدنه و دو پکیج سفارشی اصلی‌ترین تغییرات اعمال شده بر کیا استینگر ۲۰۲۱ به شمار می‌آیند.

از مهم‌ترین تحولات ظاهری کیا استینگر ۲۰۲۱ را می‌توان در نمای عقب این خودرو مشاهده کرد، جایی که چراغ‌های عقب به سبک بیشتر مدل‌های جدید با نواری متشکل از ۱۰ چراغ LED به یکدیگر متصل شده‌اند. در تریم GT از کیا استینگر که قوی‌ترین نسخه این خودرو است با خروجی دوگانه اگزوز روبه‌رو می‌شویم که نمایی خشن‌تر به این مدل می‌بخشد.

بررسی امکانات و تجهیزات کیا استینگر

اگر کیا استینگر می‌خواست دوباره وارد بازی آپشن‌های پرزرق‌وبرق شود آن وقت دیگر نمی‌توانست قدرتمندانه متفاوت بودنش را فریاد بزند. کره‌ای‌ها که بیش از هر شرکت دیگر به معجزه تجهیزات بازاری‌پسند اشراف دارند، این‌بار پا روی تمام سنت کلیشه‌ای خود گذاشته‌اند و محصولی با امکانات ساده و البته اسپرت‌محور عرضه کرده‌اند. البته این به معنای بی‌دست‌وپا بودنش نیست. مثلاً در همین خودرو می‌توان تجهیزات خاصی مانند سیستم تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف و شروع به حرکت، سنسور نیروی G، سیستم ناوبری ماهواره‌ای، هدآپ دیسپلی، نمایشگر ۸ اینچ، نمایشگر لمسی و شارژر بی‌سیم را نام برد که تنها در نسخه‌های فول‌آپشن شرکت و مدل‌های لوکس دیده می‌شوند.

کیا-استینگر2

یکی از برتری‌ها جذاب کیا استینگر سیستم صوتی‌اش است. پکیج حرفه‌ای از برند هارمن کاردون با قدرت ۷۵۰ وات و ۱۵ عدد بلندگو. همان‌طور که چندبار گفتیم، فلسفه تولید این خودرو برای کیا حضور جدی در دنیای اسپرت‌ها بوده است. به همین خاطر است که روی این مدل سیستم کنترل گشتاور CPA دیده می‌شود.

فناوری کنترل پایداری دینامیکی در کیا استینگر یا همان DSDC بالاترین سطح خود را به نمایش گذاشته و با ۵ حالت مختلف از راننده آماتور تا قهرمان اتومبیل‌رانی را راضی می‌کند. سیستم کنترل حرکت در مسیری که روی این خودرو سوار شده کمی پیچیده‌تر و هوشمندتر از نمونه‌های مشابه است و به آن LKA می‌گویند.

به کمک سنسورهای RCTA می‌تواند با رصد ۱۸۰ درجه‌ای پشت خودرو، ایمنی لازم برای خروج از پارک را به‌دست آورد. البته کیا استینگر سانروف هم دارد!

بررسی مشخصات فنی کیا استینگر

آن‌هایی که پیتر شرایر را نمی‌شناسند، آلبریت بیرمن را که اصلاً به جا نمی‌آورند. داریم درباره مدیر سابق بخش M Power ب‌ام‌و صحبت می‌کنیم. کسی که حالا بالاترین مقام اجرایی در واحد خودروهای پرفورمنس هیوندای/کیا را در اختیار دارد. بیرمن مسئولیت سنگینی را برعهده گرفته بود. به او گفته شد استینگر می‌بایست با فولکس‌واگن Arteon سری R رقابت کند. به او گفته شد استینگر باید نیم‌نگاهی نیز به تحرکات ب‌ام‌و سری ۳ داشته باشد. به او گفته شد استینگر باید سایه به سایه، دوج چارجر Scat Pack را دنبال کند. به او گفته شد که استینگر باید کابوس جگوار XE S شود. به او گفته شد استینگر باید یارای برخورد سخت با آئودی A۵، شورولت SS، فورد موستانگ، بیوک ریگال، مرسدس AMG GT و خلاصه یک دوجین خودروی اسپرت را داشته باشد.

گروه هیوندای/کیا پیش‌تر تجربه ساخت یک خودروی جوان‌پسند با پلتفرم «موتور جلو/دیفرانسیل عقب» را با هیوندای جنسیس کوپه کسب کرده بوده ولی برای استینگر به چیزی سریع‌تر و پویاتر نیاز داشت. چراکه استینگر تنها خودروی سواری شرکت بود که در برخی نسخه‌ها به صورت AWD هم عرضه می‌شد.

برای این خودرو سه نوع پیشرانه در نظر گرفته شده است. ۲ لیتری توربو، ۳.۳ لیتری GDI و ۲.۲ لیتری توربو دیزل. خودرویی که امروز به ملاقاتش رفته‌ایم از سری اول یعنی با پیشرانه Theta II مدل T-GDi و حجم ۱۹۹۸ سی‌سی است. به توصیه بیرمن و البته با اجازه کیا، از نسل جدید توربوشارژرهای TD۰۴ میتسوبیشی استفاده شد. به همین دلیل است که کیا استینگر با ثبت قدرت ۲۵۵ اسب‌بخاری و گشتاور ۳۵۳ نیوتن‌متری یکی از بهترین ۲ لیتری‌های توربو بازار از آب درآمده است.

یکی از ویژگی‌های خاص این پیشرانه حداکثر دور موتور آن است که رقم ۶۲۰۰ rpm را نشان می‌دهد. این را بگذارید به حساب بوست وحشتناک توربوشارژر آن که تا ۳۲۲ psi هم بالا می‌رود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد