در گفت و گو با رئیس سابق کمیته ملی المپیک مطرح شد؛

توسعه صنعت ورزش در گرو حمایت های مادی و معنوی دولت

سید رضا صالحی امیری گفت: دولت نباید به رقابت با تولیدکنندگان صنعت ورزش بپردازد بلکه باید حامی آن ها باشد. حمایت‌های مادی و معنوی دولت از تولیدکنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است.

توسعه صنعت ورزش در گرو حمایت های مادی و معنوی دولت

با توجه به پیشرفت صنعت ورزش در کشور ما و رسیدن به سطحی از خودکفایی در بسیاری از بخش‌های این صنعت، می‌توان در آینده‌ای نه چندان دور شاهد فتح قله‌های موفقیت توسط فعالان این حوزه باشیم. با توجه به شعار جهش تولید، حمایت دولت از هر نظر از تولیدکنندگان داخلی در صنعت ورزش ضروری و لازم است.

در همین راستا در حاشیه برگزاری بیست و سومین دوره از نمایشگاه ورزش و تجهیزات ورزشی، به گفت‌وگو با سید رضا صالحی امیری رئیس سابق کمیته ملی المپیک پرداختیم.

صالحی امیری در خصوص دستاورد تولیدکننده‌ها و ظرفیت صنعت ورزش در این دوره از نمایشگاه گفت: فضای نمایشگاه ورزش امسال از نظر دکوراسیون و طراحی از سال قبل جذاب تر است. ظاهرا تولیدکننده‌ها هم در این دوره از نمایشگاه به خوبی استقبال کرده‌اند. دو نکته مهم وجود دارد. ابتدا مسئله حمایت است که دولت نباید به رقابت با تولیدکننده بپردازد بلکه باید حامی آن باشد. موضوع دوم در رابطه با تخصیص سرمایه به تولیدکنندگان است که بتوانند تولید را به گردش درآورده و بازار خود را شناسایی کنند. بنابراین حمایت‌های مادی و معنوی دولت از تولیدکنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در رابطه با نقش حمایت دولت در توسعه صنعت ورزش بیان کرد: در خصوص کالاهای وارداتی این مسئله مطرح می‌شود که محصولات ایرانی در رقابت با کالای چینی جلوتر بوده، بنابراین باید از تولیدکننده داخلی حمایت شود. در نهایت واضح است که تولیدکنندگان داخلی از رقبای خارجی عملکرد بهتری خواهند داشت.

رئیس سابق کمیته ملی المپیک در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر کوتاه مبنی بر جایگاه شرکت‌های تولیدکننده در صنعت ورزش کشور در زمینه صادرات توضیح داد: با چندین شرکت در این دوره از نمایشگاه برخورد داشته ام که فعالیت صادراتی انجام می‌دهند. واقعیت این است که برای ورود به عرصه بین‌المللی شرکت‌های داخلی ما باید بر کیفیت محصولات بیشتر تمرکز کنند، زیرا وارد شدن به بخش رقابت در سطح جهانی آسان نیست و نیازمند سه نکته است که شامل تسهیلات لازم، کیفیت و رقابت است. البته که این فرآیند به زمان نیاز دارد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد