طلا ارزان شد + آخرین قیمت ها

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۲۳۵۰ دلار و ۲۱ سنت رسید.

طلا ارزان شد + آخرین قیمت ها

 قیمت طلا پس از افزایش یک درصدی در روز گذشته، امروز با انتشار آمار اشتغال آمریکا که سرنخ‌هایی در مورد سیاست نرخ بهره فدرال رزرو ارائه می‌دهد، با کاهش جزئی روبرو شد.

هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۲۳۵۰ دلار و ۲۱ سنت رسید. معاملات آتی طلا در کامکس نیویورک نیز با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۲۳۶۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.

نگاه به آمار اشتغال آمریکا

انتشار گزارش اشتغال آمریکا در روز چهارشنبه و آمار لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی در روز جمعه، اطلاعات کلیدی در مورد وضعیت بازار کار این کشور ارائه می‌دهد. این آمار می‌تواند به تعیین زمان احتمالی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو کمک کند.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که اگر لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی از ۲۰۰ هزار نفر فراتر رود، طلا با کاهش بیشتر روبرو شده و حتی به زیر ۲۳۲۰ دلار سقوط کند. با این حال، آمار ضعیف‌تر از حد انتظار تولید کارخانه‌ای آمریکا، سود اوراق قرضه خزانه‌داری را کاهش داده و از قیمت طلا حمایت کرده است.

نقش تورم و نرخ بهره در قیمت طلا

طلا به طور سنتی به عنوان یک پناهگاه امن در برابر تورم بالا شناخته می‌شود. با این حال، افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز گرانبها را به عنوان یک سرمایه غیرسودده افزایش می‌دهد و تمایل به خرید آن را کاهش می‌دهد.

با وجود این، تحقیقات نشان می‌دهد که بانک‌های مرکزی جهان همچنان به خرید طلا ادامه می‌دهند. این روند تاکنون باعث شده قیمت طلا در سال جاری به رکوردهای جدیدی برسد.

بازار سایر فلزات گرانبها

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۳۰ دلار و ۸۱ سنت رسید و پلاتین با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۱۰۲۳ دلار و ۹۵ سنت معامله شد

 

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    طلا به این زودی ارزان نمی‌شود فقط به قیمت واقعی خود نزدیک میشود که یک سوم قیمت الان است یعنی از گرانیش فقط کم میشود

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر