ریزش ۱۰۰ دلاری قیمت طلای جهانی

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۲۳۳۳ دلار و ۸۳ سنت رسید.

ریزش ۱۰۰ دلاری قیمت طلای جهانی

قیمت طلا امروز در آستانه یک کاهش قیمت هفتگی قرار گرفت و به اندازه سه درصد ریزش قیمت را ثبت کرد.

قیمت طلا همچنین بر اثر عواملی چون اتفاقات مهم سیاسی و اقتصادی و همچنین نوسانات قیمت دلار تعیین می شود.

قیمت طلا به دنبال پایین آمدن ارزش دلار امریکا افزایش یافته اما در آستانه بدترین عملکرد هفتگی طی پنج ماه و نیم گذشته قرار دارد. امید به کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو امریکا پایین آمده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۲۳۳۳ دلار و ۸۳ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۱۲ درصدی به ۲۳۵۶ دلار و ۹۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در روز دوشنبه به رکورد ۲۴۴۹ دلار و ۸۹ سنت رسیده بود اما بیش از ۱۰۰ دلار از ارزش خود را از آن زمان از دست داده و در آستانه یک کاهش قیمت هفتگی ۳ درصدی قرار دارد.

جزییات آخرین اجلاس فدرال رزرو امریکا که در روز چهارشنبه منتشر شد نشان داد سیاست نرخ بالای بهره برای رسیدن به هدف تورم دو درصد ادامه خواهد داشت.

تاجران درحال‌حاضر تردید دارند فدرال رزرو نرخ بهره را بیش از یک بار در امسال میلادی کاهش دهد و ۶۳ درصد احتمال می‌دهند این اتفاق در ماه نوامبر بیفتد.

نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

علی رغم بی‌ثباتی موضع امریکا در مورد نرخ بهره، قیمت طلا ۱۳ درصد از ابتدای امسال میلادی تا حالا افزایش یافته که دلیل آن تقاضای بالا در چین و ادامه بی‌ثباتی‌های ژئوپلیتیکی است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۳۰ دلار و ۵۰ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۸۳ درصدی ۱۰۲۸ دلار و ۱۵ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر