کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۵۳

خط و نشان جدید آمریکا برای روسیه / سبقت فروش خودروهای چینی از آمریکایی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

خط و نشان جدید آمریکا برای روسیه / سبقت فروش خودروهای چینی از آمریکایی

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۲۴ ( ۲۶ خرداد ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • خط و نشان جدید امریکا برای روسیه

تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه روسیه به تعلیق فوری معاملات دلار و یورو در بورس مسکو (MOEX)، بزرگترین گروه مبادلاتی این کشور، منجر شده است. بورس اوراق بهادار و بانک مرکزی روسیه در روز چهارشنبه، با وجود اینکه تعطیلات رسمی بود، پس از اعلام تحریم‌های جدید امریکا برای متوقف کردن پول و کالاهایی که به فعالیت‌های روسیه در اوکراین کمک می‌کردند، به سرعت واکنش نشان دادند. بانک مرکزی اعلام کرد که تجارت و تسویه اسناد به دلار و یورو به دلیل محدودیت‌های جدید ایالات متحده در گروه بورس مسکو متوقف شده است.

  • تبادل برق بین سوئد و آلمان منتفی شد

دولت سوئد در اقدامی قابل توجه، اتصال برق ۷۰۰ مگاواتی برق Hansa PowerBridge بین سوئد و آلمان را رد کرد. ابا بوش، وزیر انرژی، ناکارآمدی در بازار برق آلمان را دلیل اصلی این تصمیم عنوان کرد و تأکید کرد که اتصال جنوب سوئد - که از قبل با کسری تولید برق مواجه است - با آلمان می‌تواند منجر به افزایش قیمت‌ها و افزایش بی‌ثباتی بازار شود. پروژه Hansa PowerBridge بین سوئد و آلمان قرار است انرژی سبز را از شمال اروپا به آلمان ارسال کند. اما یک مشکل وجود دارد زیرا آلمان به جای بازارهای چهارگانه سوئد، یک بازار بزرگ برق دارد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • سبقت خودروسازان چینی از امریکایی

شرکت‌های خودروسازی در چین برای نخستین بار در سال گذشته خودروهای بیشتری را نسبت به همتایان امریکایی خود فروختند که توسط BYD تقویت شد. برندهای خودروسازی چینی در سال گذشته ۱۳.۴ میلیون دستگاه خودروی چینی جدید فروختند در حالی که برندهای امریکایی حدود ۱۱.۹ میلیون دستگاه فروش داشتند. برندهای ژاپنی با ۲۳.۵۹ میلیون خودرو پرفروش بودند. بر اساس این گزارش، رشد فروش چین نیز از ایالات متحده پیشی گرفت و ۲۳ درصد نسبت به سال قبل در مقایسه با ۹ درصد رشد در ایالات متحده افزایش یافت.

  • آخرین جزییات از وضعیت بازار جهانی نفت

قیمت نفت در هفته گذشته افزایش قابل توجهی داشت زیرا اوپک پلاس توضیح داد که تولید نفت را به آرامی افزایش خواهد داد و نشانه هایی وجود دارد که تقاضا برای سوخت در حال قوی تر شدن است. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت به بالای ۷۸ دلار در هر بشکه رسید که ۳.۹ درصد افزایش در هفته داشت. اوپک پلاس اشاره کرد که در صورت لزوم تولید را تعدیل خواهد کرد.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • بازار مسکن در آستانه فروپاشی

پس از اینکه سیاست‌گذاران فدرال رزرو در آخرین جلسه خود نرخ بهره را ثابت نگه داشتند، مشخص شد که احتمالاً نرخ وام مسکن تا تابستان همچنان بالا خواهد ماند. همانطور که انتظار می‌رفت، فدرال رزرو روز چهارشنبه نرخ وجوه فدرال را بدون تغییر در محدوده هدف ۵.۲۵٪ تا ۵.۵٪ قرار داد. نرخ وام مسکن درحال‌حاضر نزدیک به بالاترین حد در دو دهه گذشته است و میانگین نرخ وام ثابت ۳۰ ساله برای هفته منتهی به ۶ ژوئن ۶.۹۹ درصد است.

  • دل مردم امریکا با اقتصاد صاف نشد

در ماه ژوئن، نظر مردم در مورد اقتصاد بدتر شد، با وجود این که وضعیت اقتصاد در ایالات متحده هنوز به خوبی پیش می‌رود، قیمت‌های بالا هنوز برای بسیاری از امریکایی‌ها مشکل بزرگی است. آخرین نظرسنجی دانشگاه میشیگان درباره احساسات مصرف‌کننده که روز جمعه منتشر شد، نشان داد که شاخص احساسات مردم نسبت به اقتصاد در ماه ژوئن به پایین‌ترین سطح خود در هفت ماه گذشته رسیده است. شاخص برای این ماه ۶۵.۶ بود که از ۶۹.۱ در ماه مه و از انتظار اقتصاددان کمتر بود.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد