شرط افزایش تولید برنج در شمال ایران + جزئیات

رئیس نظام صنفی کشاورزی، تأکید کرد که افزایش تولید برنج مشروط به بهبود زیرساخت‌ها، اجرای طرح‌های ملی آب و آب‌بندان‌ها، و استفاده از روش‌های دانش‌بنیان در استان‌های شمالی است.

شرط افزایش تولید برنج در شمال ایران + جزئیات

قاسم پیشه‌ور، رئیس نظام صنفی کشاورزی، اعلام کرد که بارش‌های اخیر تأثیری بر کاهش یا افزایش تولید برنج ندارد. وی ابراز امیدواری کرد که هوا در استان‌های شمالی گرم‌تر شود و بارندگی‌های فصلی به پشت سدها جمع‌آوری گردد.

اهمیت زیرساخت‌ها در تولید برنج

پیشه‌ور تأکید کرد که برای افزایش تولید برنج، نیاز به اجرای طرح‌های ملی جامع آب و آب‌بندان‌ها است. او افزود که اگر زیرساخت‌های لازم در استان‌های شمالی فراهم شود، می‌توان ۵۰ درصد از منابع واردات برنج را به تولید داخلی اختصاص داد. این زیرساخت‌ها شامل زهکشی کانال‌ها و لایروبی آب‌بندان‌ها می‌شود که در نهایت منجر به تأمین برنج از این استان‌ها خواهد شد.

نیاز به واردات برنج و تأثیر آن بر تولید داخلی

به گفته رئیس نظام صنفی کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی هر سال نیاز به واردات ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن برنج برای ذخایر استراتژیک دارد. در سال‌های گذشته بین ۱.۷ تا ۲ میلیون تن برنج وارد شد که به تولید داخلی آسیب جدی وارد کرد.

امکان‌پذیری افزایش تولید برنج

پیشه‌ور با اشاره به اینکه امکان توسعه کشت برنج در استان‌های شمالی وجود ندارد، بیان کرد که با معرفی ارقام جدید، آموزش و ترویج کشاورزان و استفاده از روش‌های دانش‌بنیان، می‌توان تولید برنج در واحد سطح را افزایش داد و نیاز به واردات را کاهش داد.

پیش‌بینی تولید برنج در سال جاری

رئیس نظام صنفی کشاورزی گفت که با حمایت‌های مناسب از شالیکاران، تولید برنج در سال جاری می‌تواند به بالای ۲.۵ میلیون تن برسد.

پیشه‌ور بر اهمیت زیرساخت‌های مناسب و استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای افزایش تولید برنج تأکید کرد و افزود که با حمایت‌های لازم، می‌توان نیاز کشور به واردات برنج را به حداقل رساند.

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    فقط مسولین بی ارزه برنج گندم وکشاورزی بدبخت بی چاره تنبیه کنند عاقبت به گشنگی زیاد چونکه کشاورز دیگه قدرت ندارد چراچرااینجوری حاج قاسم رییسی رفتند بمانید باری کنید

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد