یادداشت

پیچ و خم انتخابات در تبلیغات سنتی و خیابانی

محمد ثاقبی- کارشناس و فعال دیجیتال مارکتینگ

پیچ و خم انتخابات در تبلیغات سنتی و خیابانی

در فضای عمومی تب و تاب انتخابات ریاست جمهوری دارد کم کم داغ می‌شود و انتخابات زود هنگامی که به واسطه شهادت رئیس‌جمهوری فقید گریزی از آن نیست به زمان برگزاری نزدیک‌تر می‌شود.

یکی از عوامل موثری که در میزان مشارکت و انتخاب افراد جامعه تاثیر خاص و ویژه دارد نوع ارائه برنامه‌ها و تبلیغاتی است که هر نامزد انتخاباتی برای معرفی خود انجام می‌دهد.

در زمینه چرایی و چگونگی این تبلیغات، ابتدا درباره تبلیغات سنتی رایجی که در طول تمام این دوره‎ها شاهد آن بودیم به چند نکته اشاره می‌کنم و سپس پیشنهاداتی را به تقدیم می‌کنم.

تبلیغات سنتی:

باگذشت دهه‌ها هنوز شاهد تبلیغات انتخاباتی به صورت خیابانی و سنتی هستیم با آنکه در سال‌های گذشته نوع آوری‌هایی در این زمینه اتفاق افتاده است از جمله تبلیغات تلویزیونی و فیلم‌های تبلیغاتی نامزدها، اما هنوز شاهد آنچه بتوان به عنوان یک تغییر رویه جدی به آن نگاه کرد نیستیم.

قطعا توسل به تبلیغات سنتی هزینه‌های بسیاری را مانند اجاره جایگاه تبلیغاتی، چاپ و نصب دارد و سوال مهمی نیز در اذهان عمومی ایجاد می‌کند که این هزینه‌ها از کجا و با چه اهدافی تامین می‌گردد؟

شخصی که دعوی ریاست بر قوه مجریه را دارد با توجه به وظیفه حفاظت از محیط‌زیست و داشتن برنامه جهت جبران خسارت‌های وارده بر آن، لازم است در مسیر تبلیغات و جلب آرای عمومی به این موضوع توجه کند و با انتخاب روش‌های قدیمی از آسیب‌های جدی به محیط‌زیست مانند قطع درختان جهت تهیه کاغذ توجه کند و عدم توجه به این نکته قطعا یک نمره منفی و قابل تامل برای نامزد این جایگاه به همراه دارد.

و حال آنکه تمام این معایب بخشی از عیوب شیوه‌های سنتی است و تاثیر لازم و هدف اصلی که شناساندن برنامه‌ها و دیدگاه‎ها می‌باشد را نیز بر آورده نمی‌سازد.

پیشنهادات:

قطعا در برابر روش سنتی در زمینه تبلیغات شیوه‌های نوین خود نمایی می‌کند، با پیشرفت فناوری امکانات جدیدی جهت معرفی بهتر به مخاطبان آن هم در اقشار مختلف به‌دست آمده است.

این امکانات شامل استفاده از پایگاه اطلاع رسانی (وبسایت)، شبکه‌های اجتماعی و حتی تبلیغات بر روی وبسایت‌های مختلف جهت ورود به پایگاه کاندید مدنظر و دیدن برنامه‌ها و سوابق اجرایی و کاری است.

قطعا بهره‌ گیری از این تبلیغات مزایا فراوانی را به همراه دارد مانند:

  • بیست و چهار ساعته بودن دسترسی به آرا و نظرات
  • محدود نبودن به محیط و موقعیتی خاص
  • در دسترس بودن برای تمام سلیقه‌ها، سنین و جنسیت‌ها
  • هزینه‌ای کمتر نسبت به تبلیغات سنتی
  • ‌ماندگاری شعارها برای سال‌های بعد و ایجاد مطالبه‌گری
  • ارتباط موثرتر و دریافت سوالات و نظرات افراد جامعه
  • گامی موثر در حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از قطع درختان

قطعا آنچه برای کسانی که در اکوسیستم کسب و کارهای آنلاین و آینده شغلی عظیمی که در این حوزه وجود و اهمیت دارد ادراک صحیحی است که نامزدهای انتخاباتی با استفاده از آنها با چالش‌ها و مشکلات روبه‌روی این کسب‌و کارها مواجه خواهند شد و به آینده اقتصادی و پیشرفت کشور کمک قابل ملاحظه‌ای خواهد کرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد