چگونه می‌توانیم تورهای ارزان و باکیفیت را پیدا کنیم؟

یکی از آسان‌ترین روش‌هایی که می‌توان از طریق آن سفر کرد، خرید تورهای گردشگری است. به‌جای آنکه وقت خود را صرف پیدا کردن بلیط وسیله حمل‌ونقل و رزرو هتل کنید یا شخصاً برای تهیه بیمه مسافرتی و ویزای گردشگری اقدام کنید، می‌توانید با چند کلیک تور گردشگری مورد نظرتان را خریداری کنید و انواعی از خدمات مختلف را در یک پکیج دریافت کنید.

چگونه می‌توانیم تورهای ارزان و باکیفیت را پیدا کنیم؟

یکی از آسان‌ترین روش‌هایی که می‌توان از طریق آن سفر کرد، خرید تورهای گردشگری است. به‌جای آنکه وقت خود را صرف پیدا کردن بلیط وسیله حمل‌ونقل و رزرو هتل کنید یا شخصاً برای تهیه بیمه مسافرتی و ویزای گردشگری اقدام کنید، می‌توانید با چند کلیک تور گردشگری مورد نظرتان را خریداری کنید و انواعی از خدمات مختلف را در یک پکیج دریافت کنید.

 

در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا بتوانیم تورهای ارزان و با کیفیتی را متناسب با علاقه و بودجه و زمانتان تهیه کنید.

عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت تور

برای‌آنکه بتوانید تورهایی با قیمت مناسب را تهیه کنید، باید با عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت نهایی تور آشنا شوید. اما قبل از آن نیز باید بدانید که در برنامه سفر تورها چه خدماتی ارائه می‌شود. چراکه قیمت نهایی تور به قیمت تک‌تک خدمات ارائه‌شده در آن تور بستگی دارد. به‌طورکلی خدمات زیر در یک تور ارائه می‌گردد:

  • بلیط وسیله حمل‌ونقل رفت و برگشت

سفر-هوایی

  • اقامتگاه
  • ترانسفر فرودگاهی
  • بیمه مسافرتی
  • ویزای توریستی
  • راهنمای فارسی‌زبان
  • گشت شهری

اما خدماتی که مشاهده می‌کنید در تمام تورها ارائه نمی‌گردد. بسته به نوع تور و مقصد آن این خدمات متفاوت می‌گردد. به طور مثال در پکیج تورهای جزیره کیش تنها خدمات زیر وجود دارد:

  • بلیط هواپیما رفت و برگشت
  • ترانسفر فرودگاهی
  • رزرو هتل

اقامت-هتل

اما با خرید تور استانبول خدمات زیر به شما ارائه می‌گردد:

بلیط هواپیما رفت و برگشت، رزرو هتل، ترانسفر رفت و برگشت، بیمه مسافرتی، گشت شهری همراه با ناهار، راهنمای فارسی‌زبان

درصورتی‌که به یکی از مقاصد خارجی سفر کنید که نیاز به تهیه ویزا داشته باشد، ویزا نیز جزء برنامه خدمات ارائه‌شده در تور شما لحاظ می‌گردد.

در ادامه نقش تک‌تک این عوامل بر روی قیمت نهایی تور را بررسی می‌کنیم.

هتل: هر چه تعداد ستاره‌های هتل شما بیشتر شود، قیمت نهایی تور شما نیز بالاتر می‌گردد.

بلیت هواپیما: قیمت بلیط هواپیما نیز به عوامل زیر بستگی دارد:

  • ایرلاین: به دو دسته ایرلاین‌های داخلی و خارجی تقسیم‌بندی می‌شود. هر کدام از ایرلاین‌ها قیمت متفاوتی دارند.
  • زمان خرید بلیت: اگر در فصل شلوغ سفر اقدام به خرید تور کنید، قیمت بلیط هواپیمای آن بالاتر از فصول دیگر می‌شود.
  • کلاس پروازی. شامل سه کلاس پروازی فرست، اکونومی و بیزینس می­شود.
  • نوع بلیط: شامل بلیط سیستمی و چارتری می‌گردد.

تعداد روز: هرچه تعداد روزهای تور شما بیشتر شود، قیمت آن بالاتر می‌رود.

تا اینجای مقاله به این نکته پرداختیم که چگونه خدمات ارائه‌شده در یک تور می‌تواند قیمت نهایی آن را بیشتر یا کم‌تر کند. همچنین باید به این نکته نیز توجه کنید که قیمت تورهای فرهنگی - تاریخی با تورهای طبیعت گردی متفاوت می‌شود. در بازار آنلاین گردشگری ایران تورهای طبیعت گردی به طور گروهی برگزار می‌شود. به این شکل که یک راهنما در تمام زمان تور همراه شماست و از ۰ تا ۱۰۰ زمان سفرتان از قبل برنامه‌ریزی‌شده است.

ویژگی‌های تور ارزان‌قیمت

تا اینجای مقاله با عوامل تأثیرگذار بر قیمت نهایی تور آشنا شدید. در ادامه ویژگی‌های یک تور ارزان‌قیمت را برای شما شرح می‌دهیم:

  • هر چه تعداد ستاره‌های هتل یک تور کم‌تر شود، قیمت آن کاهش پیدا می‌کند.
  • هرچه تعداد روزهای تور انتخابی شما کم شود، قیمت نهایی آن نیز کم‌تر می‌شود.
  • اگر کلاس پروازی بلیط هواپیمای رزرو شده در تور، اکونومی باشد و ایرلاین آن نیز یکی از ایرلاین‌های ارزان‌قیمت داخلی یا ایرلاین پگاسوس باشد، قیمت نهایی تور شما کاهش پیدا می‌کند.
  • درصورتی‌که زمان خریدتان را در فصل خلوت سفر قرار دهید، می‌توانید پول کمتری را بابت خرید تور بپردازید. به طور مثال برای سفر به جزیره قشم فصل تابستان را انتخاب کنید یا اگر می‌خواهید به استانبول بروید، در فصل زمستان اقدام به خرید کنید تا هزینه‌های سفرتان کاهش پیدا کند.
  • هرچه مقصد انتخابی­تان از شهر مبدأ دورتر شود، قیمت تور افزایش پیدا می‌کند. تا جایی که سفر به یکی از کشورهای همسایه ایران در مقایسه با تورهای داخلی هزینه­ بیشتری برای شما دارد. همچنین تورهایی که به ژاپن، هند، آمریکای جنوبی، اروپا و آفریقا انجام می‌شود، هزینه بسیار بیشتری از تور آنتالیا، ارمنستان، گرجستان و کشورهای همسایه دارد.

قیمت تورهای مختلف در خردادماه ۱۴۰۳

برای‌آنکه درک بهتری نسبت به قیمت انواع تورهای مختلف داشته باشید، در ادامه چند مثال از تورهای داخلی و خارجی را ذکر می‌کنیم.

تور مشهد: ۳ شب در هتل ۵ ستاره با هواپیما با قیمت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

تور کیش: ۳ شب در هتل ۵ ستاره با قیمت ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

تور آنتالیا: ۶ شب در هتل ۵ ستاره با هواپیمای خارجی با قیمت ۶۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

تور استانبول: ۳ شب در یک هتل ۴ ستاره با ایرلاین داخلی ۲۱ میلیون تومان

تور چین (پکن - شانگهای): ۷ شب، با ایرلاین داخلی در یک هتل ۵ ستاره با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان

تور مالزی (کوالالامپور): ۷ شب، ایرلاین خارجی در یک هتل ۵ ستاره با قیمت ۵۳ میلیون تومان

بهترین روش برای پیداکردن تورهای ارزان‌قیمت

درصورتی‌که قصد دارید لیستی جامع از انواع تورهای فرهنگی - تاریخی را که به یکی از مقاصد داخلی و خارجی انجام می‌شوند، در یک صفحه و یک‌جا مشاهده کنید، به وب‌سایت بازار آنلاین خدمات سفر یا سفرمارکت مراجعه ‌کنید. در این بازار شما یک لیستِ جامع را مشاهده می‌کنید که توسط موتور جستجوی هوشمند این وب‌سایت از چند ده وب‌سایت عرضه کننده تور گردآوری شده است.

تنها کافی است که شهر مبدأ، شهر مقصد، تاریخ ورود، تاریخ خروج، تعداد اتاق و تعداد مسافران را وارد کنید تا یک لیست جامع از انواع تور‌های مختلف را مشاهده کنید.

در بخش فیلترهای این وب‌سایت شما می‌توانید تعداد ستاره‌های هتل، نوع وسیله حمل‌ونقل، بازه‌ی قیمت و مجریان تور یا وب سایت‌های عرضه‌کننده آن تور را انتخاب کنید. با تغییراتی که در این بخش اعمال می‌کنید، می‌توانید نتایج جستجو را طوری تغییر دهید که تنها تورهای ارزان‌قیمت به شما نمایش داده شود.

همچنین شیوه نمایش تورهای مختلف در این وب‌سایت به شما کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانید ویژگی‌های هر تور را با دیگری مقایسه کنید و بتوانید ارزان‌ترین را خریداری کنید.

اگر عادت دارید با گوشی همراه خود قیمت اقلام سفر را مشاهده می‌کنید، می‌توانید اپلیکیشن سفرمارکت را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید تا در هرکجا که هستید، تنها با چند کلیک از قیمت روز انواع تورهای داخلی و خارجی اطلاع کسب کنید.

جمع‌بندی

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای سفر به شهرهای داخلی و خارجی خرید تورهای گردشگری است. در این مقاله به شما توضیح دادیم که در تورهای گردشگری چه خدماتی ارائه می‌شود و قیمت آن‌ها به چه عواملی بستگی دارد. همچنین نکاتی را برای پیدا کردن ارزان‌ترین تور ارائه کردیم و در آخر وب‌سایتی را معرفی کرده‌ایم که بتوانید از طریق آن در سریع‌ترین زمان ممکن ارزان‌ترین تور را برای خود تهیه کنید.

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر