کمیاب ترین موتورسیکلت دنیا حراج شد

موتورسیکلت لوتوس C-۰۱، یکی از زیباترین و کمیاب‌ترین موتورسیکلت‌های جهان که تنها ۱۰۰ دستگاه از آن تولید شده است، به زودی در حراجی مشهور "RM Sotheby's" عرضه خواهد شد. این شاهکار طراحی که توسط "دنیل سیمون" خالق موتورسیکلت‌های فیلم "ترون: لگاسی" طراحی شده و مجهز به پیشرانه ۱,۱۹۵ سی‌سی V تویین ۷۵ درجه‌ای کی‌تی‌ام RC۸ R است، به عنوان اثری هنری و نمادی از اوج مهندسی و زیبایی به شمار می‌رود.

کمیاب ترین موتورسیکلت دنیا حراج شد

بی‌شک C-۰۱ یکی از زیباترین موتورسیکلت‌های جهان است که تنها ۱۰۰ دستگاه از آن تولید شده است. این موتور در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد و تعداد محدودی از آن به آمریکای شمالی ارسال شد. طراحی این محصول آنقدر یکدست و چشمگیر است که مالک بعدی آن می‌تواند از آن به‌عنوان یک اثر هنری دکوراسیونی استفاده کند. اخیراً حراجی مشهور "RM Sotheby's" یک دستگاه C-۰۱ را برای فروش آماده کرده است.

لوتوس برای ساخت این موتور یک زیرشاخه جدید به نام "لوتوس موتورسیکلت" ایجاد کرد. این مجموعه با همکاری شرکت توسعه‌دهنده خودروی مسابقه‌ای آلمانی "کودِوا" به تولید C-۰۱ پرداخت. طراحی این موتور بر عهده "دنیل سیمون"، طراح آینده‌نگری که موتورسیکلت‌های فیلم "ترون: لگاسی" را نیز طراحی کرده بود، گذاشته شد. هرچند ابعاد بدنه این موتور غیرمعمول است، اما به‌قدری هوشمندانه طراحی و تولید شده که از هر زاویه‌ای زیبا به نظر می‌رسد.

جلوی C-۰۱ دارای یک چراغ گرد است که میزبان ۴ چراغ اصلی است. نمایشگر روبه‌روی راننده و ادوات باکیفیت در کنار طراحی بدنه منحصربه‌فرد مسابقه‌ای لوتوس، نشان بزرگ لوتوس روی بدنه، کمک‌فنرهای بزرگ عقب و پوشش فنرهای جلو و پنل بدنه کشیده‌شده تا نزدیکی سطح زمین، ظاهری ممتاز به C-۰۱ بخشیده‌اند.

موتورسیکلت لوتوس C-۰۱ مجهز به یک پیشرانه ۱,۱۹۵ سی‌سی V تویین ۷۵ درجه‌ای کی‌تی‌ام RC۸ R است که حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و نیروی خود را از طریق یک جعبه‌دنده ۶ سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌کند. مهندسان انگلیسی و آلمانی با استفاده از پنل‌های بدنه گسترده، موفق به کاهش وزن C-۰۱ به کمتر از ۲۰۰ کیلوگرم شده‌اند. بنابراین این موتورسیکلت ۱۸۱ کیلوگرمی دارای نسبت قدرت به وزن ۱.۱ اسب بخار بر کیلوگرم است.

مجموعه کانادایی "Dare to Dream" مالکیت این موتورسیکلت بدون کارکرد را با پرداخت ۱۴۰ هزار دلار به دست آورد و قصد دارد آن را با قیمت مشابهی در حراجی RM به فروش برساند.

منبع: پدال
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر