مصرف آب | ماه رمضان | جهاد کشاورزی

سبزی و صیفی جات ماه رمضان تامین شد

مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی گفت: با توجه به برنامه تولید زمستان و بهار پیش‌بینی می‌شود که مشکلی در تامین نیاز ماه رمضان وجود نداشته باشد.

سبزی و صیفی جات ماه رمضان تامین شد

در ایران، تولید سبزیجات یکی از فعالیت‌های کشاورزی مهم است که توسط کشاورزان در سراسر کشور انجام می‌شود. آب و هوای مناسب و تنوع زمین‌های کشاورزی در ایران، این امکان را فراهم کرده است که انواع مختلفی از سبزیجات با کیفیت بالا تولید شود.

حسین اصغری گفت: ایران یکی از معدود کشورهای دنیا است که به دلیل اقلیم خاص، امکان تولید سبزی و صیفی در چهار فصل سال را دارد.

به گفته او، با توجه به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقاء بهره وری و صرفه جویی در مصرف آب، کاهش سطح زیرکشت سبزی و صیفی و انتقال تولید به محیط‌های کنترل شده در اولویت اجرا قرار داده شده است.

اصغری سطح زیرکشت سبزی و صیفی در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را ۶۸۱ هزارهکتار با تولید ۲۵.۲ میلیون تن اعلام کرد و افزود: سطح زیرکشت این محصولات در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به ۶۶۴ هزارهکتار کاهش یافته است، درحالیکه به لحاظ تولید تفاوتی نداشته‌ایم.

مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد ادامه داد: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ سطح زیرکشت سیب زمینی در کشور حدود ۱۴۴ هزار هکتار با تولید ۵.۶ میلیون تن، پیاز ۵۹ هزارهکتار با تولید ۳ میلیون تن و گوجه فرنگی ۱۱۳ هزار هکتار با تولید ۵.۸ میلیون تن بوده است.

او درباره آخرین وضعیت اجرای مصوبه الگوی کشت در خصوص محصولات علوفه‌ای و جالیزی افزود: برنامه تولید محصولات سبزی و صیفی از جمله سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی و ... با برآورد نیاز کشور و با رویکرد رعایت الگوی کشت و تولید متعادل بصورت چهارفصل تهیه و جهت اجرا به سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها ابلاغ می‌شود.

اصغری با بیان اینکه مشکلی در تامین سبزی و صیفی ماه رمضان نداریم، گفت: تولید محصولات سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی و ... برای تامین نیاز کشور در زمستان و بهاره براساس ابلاغ برنامه تولید زمستانه و بهاره صورت گرفته و انتظار می‌رود در صورت عدم بروز مسائل غیرمترقبه و حوادث جوی، مشکلی برای تامین نیاز کشور در ماه مبارک رمضان وجود نداشته باشد.

این مقام مسئول تولید سبزی و صیفی کشور را ۲۵ تا ۲۶ میلیون تن اعلام کرد و گفت: حدود ۴ میلیون تن آن صادر و مابقی در کشور مصرف می‌شود.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر