آیا سالت نیکوتین ضرر دارد؟

آیا سالت نیکوتین ضرر دارد؟ اگر بخواهیم یک پاسخ کوتاه و صریح به این سوال بدهیم، بله، سالت نیکوتین دارای جنبه‌های منفی است. اما به دلیل جایگزین شدن با سیگار سنتی، استفاده از آن بسیار کم خطرتر از سیگار است. در صورتی که قبل از مصرف از افراد متخصص و کاربلد مشاوره بگیرید و دستگاه‌های اورجینال با کیفیت تهیه کنید، مضرات آن کاهش پیدا می‌کند. کارشناسان مجموعه روکوویپ با ارائه برندهای اورجینال و مرغوب و مشاوره تخصصی در مورد استفاده از این محصولات به شما کمک می‌کنند.

آیا سالت نیکوتین ضرر دارد؟

آیا سالت نیکوتین ضرر دارد؟

این سوال مهم برای افرادی به وجود می‌آید که در طی روز حجم زیادی از سیگار را استفاده می‌کنند و قصد دارند با جایگزین کردن سالت نیکوتین، سیگار را ترک کنند. برای این افراد دغدغه‌های زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها ضرر و زیان مایع الکترونیکی است.

اگر بخواهیم به این سوال که آیا سالت نیکوتین ضرر دارد؟ پاسخ بدهیم، باید بگوییم تجربه نشان داده است که اگر در مصرف هر ماده‌ای زیاده‌روی شود، قطعاً ضرر و زیان‌هایی به وجود می‌آورد. اما ضرر و زیان این ماده نسبت به سیگارهای سنتی بسیار کمتر است و در حدود 95 درصد کمتر محاسبه شده است. به همین سبب به همه افراد پیشنهاد می‌شود که با جایگزین کردن دستگاه‌های ویپینگ و مصرف سالت نیکوتین، سیگار را کنار بگذارند.

ضرر و زیانی که سالت نیکوتین ممکن است به وجود بیاورد، بسته به حجم نیکوتینی که در این مایع قرار گرفته، متفاوت است. اگر از سالت نیکوتین با درصد پایین استفاده کنید، به طور قاطع می‌توان گفت به هیچ عنوان ضرر و زیانی ایجاد نمی‌کند. اما اگر درصد نیکوتین آن بیشتر باشد، در صورت استفاده مکرر ممکن است ضرر و زیان‌هایی هم به وجود بیاورد.

برای اینکه دقیق‌تر با سالت نیکوتین آشنا شوید و بتوانید تصمیمات بهتری در هنگام انتخاب این محصول بگیرید، در ادامه به چند مورد از مضرات سالت نیکوتین اشاره می‌کنیم:

وابستگی قوی‌تر

نیکوتینی که در این محصول وجود دارد به دلیل جذب سریع‌تر می‌تواند باعث اعتیاد بیشتر شود. این امر به ویژه برای افرادی که هرگز سیگار نکشیده‌اند ممکن است خطرناک باشد.

تحریک گلو

سالت نیکوتین می‌تواند باعث تحریک گلو شود، به خصوص اگر در دستگاه‌های با توان بالا مورد استفاده قرار بگیرد.

محدودیت در انتخاب دستگاه

در صورتی که قصد استفاده از سالت نیکوتین را دارید، فقط باید اقدام به خرید پاد سیستم نمایید. این مایع الکترونیکی محدودیت در امر انتخاب دستگاه را برای کاربران به وجود می‌آورد، زیرا با دستگاه‌های MTL سازگار است.

محدودیت در تولید ابر

سالت نیکوتین‌ها غلظت بالاتری دارند و به هیچ عنوان با استفاده از این مایع نمی‌توان ابرهای بزرگ تولید کرد. این محصول برای افرادی که به دنبال تجربه ابری هستند یک عیب محسوب می‌شود.

سالت نیکوتین و مواد تشکیل دهنده آن

اگر جز افرادی هستید که قصد دارید سیگار را برای همیشه کنار بگذارید، قطعاً به شما پیشنهاد شده است که سالت نیکوتین را جایگزین کنید. اما در چنین شرایطی سوالات و ابهامات زیادی وجود دارد، مانند:

آیا سالت نیکوتین ضرر دارد؟

ترکیبات تشکیل دهنده سالت نیکوتین چیست؟

چگونه باید از این ماده استفاده کرد؟

در ادامه توضیحاتی در مورد این محصول و ترکیبات آن می‌دهیم تا پاسخی برای سوالات شما باشد.

سالت نیکوتین یک نوع مایع ویپینگ است که میزان نیکوتین آن نسبت به مایع جویس بیشتر بوده و به دلیل غلظت بالا با سرعت جذب بدن می‌شود. به همین دلیل است که افراد سیگاری با استفاده از این محصول راحت‌تر می‌توانند نیکوتین مورد نیاز خود را تأمین کرده و سیگار را کنار بگذارند. در مجموعه روکوویپ تنوع بالایی از طعم‌ها و برندهای مطرح ارائه می‌گردد تا افراد سیگاری اشتیاق بیشتری برای ترک پیدا کنند.

مواد تشکیل دهنده سالت نیکوتین عبارتند از:

گلیسیرین گیاهی (VG)

گلیسیرین گیاهی یک ماده طبیعی است که به عنوان یک ماده مرطوب‌کننده و غلیظ‌کننده استفاده می‌شود. VG طعم و بخار بیشتری نسبت به پروپیلن گلیکول (PG) تولید می‌کند، اما غلظت آن کمتر است.

پروپیلن گلیکول (PG)

پروپیلن گلیکول یک ماده مصنوعی است که به عنوان یک حلال و طعم‌دهنده استفاده می‌شود. PG بخار کمتری نسبت به VG تولید می‌کند، اما غلظت آن بیشتر است.

نیکوتین

نیکوتین ماده اعتیادآوری است که در تنباکو یافت می‌شود. نیکوتین در سالت نیکوتین به صورت نمک‌دار شده است تا به سرعت‌ و راحت‌تر جذب بدن شود.

طعم دهنده

طعم دهنده‌ها برای ایجاد طعم‌های مختلف میوه‌ای دسری و تنباکویی در سالت نیکوتین استفاده می‌شوند.

نسبت استفاده از گلیسیرین گیاهی و پروپیلن گلیکول در سالت نیکوتین در هر برند متفاوت بوده و معمولاً بین ۲۰ تا ۵۰ میلی‌گرم است.اگر به دنبال استفاده از این ابزار مفید برای ترک سیگار هستید، حتماً از یک مجموعه معتبر مانند وب سایت روکوویپ اقدام به خرید کنید تا کمتر دچار مضرات آن شوید.

طعم-دهنده

مقایسه جویس و سالت نیکوتین

زمانی که تصمیم می‌گیرید از دستگاه ویپ استفاده کنید، برای ایجاد دود باید مایع الکترونیکی آن را نیز تهیه کنید. مایع الکترونیکی در دو دسته‌بندی کلی جویس و سالت نیکوتین تولید می‌شود. معمولاً خرید جویس برای دستگاه‌های ویپ انجام می‌شود که قرار است به شکل تفریحی از آن‌ها استفاده شود. اما افرادی که تصمیم به خرید سالت نیکوتین می‌گیرند، برای ترک سیگار و تأمین نیکوتین مورد نیاز بدن آن را انتخاب می‌کنند.

برای درک بهتر تفاوت جویس و سالت نیکوتین، در ادامه به برخی از تفاوت‌های آن‌ها می‌پردازیم:

مواد تشکیل‌دهنده

جویس و سالت نیکوتین از مواد تشکیل‌دهنده مشابهی برخوردارند و فقط از لحاظ میزان نیکوتین با هم تفاوت دارند. البته در سالت نیکوتین از اسید سیتریک نیز استفاده می‌شود تا میزان قلیایی بودن آن کاهش پیدا کند.

دستگاه مورد استفاده

دستگاهی که برای ویپ سالت نیکوتین به کار می‌رود، از توان خروجی پایین‌تری برخوردار است تا سالت نیکوتین را به آرامی و به تدریج آزاد کند. اما دستگاه‌های مورد استفاده برای جویس، از توان بالاتری برخوردارند تا حجم دود بیشتری ایجاد کنند.

میزان pH

جویس‌ها میزان قلیایی بودن آن‌ها بیشتر است و اگر ویپینگ به درستی انجام نشود، به گلو آسیب می‌رساند. اما در سالت نیکوتین‌ها به دلیل وجود اسید سیتریک، آسیب به گلو کاهش پیدا می‌کند.

تنوع طعم

جویس‌ها به دلیل غلظت پایین، از تنوع بالای طعم برخوردار هستند. اما سالت نیکوتین معمولاً به شکل ساده طراحی شده و طعم‌های کمتری دارد.

حجم بخار

حجم بخاری که پس از ویپینگ جویس ایجاد می‌شود، بسیار زیاد بوده تا جایی که ویپرهای حرفه‌ای می‌توانند حلقه‌های دود به شکل و فرم‌های مختلف را تولید کنند. اما حجم بخار سالت نیکوتین پس از ویپینگ بسیار کم بوده و به مانند یک سیگار معمولی است.

با این توضیحات، توصیه می‌کنیم اگر به دنبال تولید بخار با حجم زیاد هستید، حتماً از جویس استفاده کنید. اما اگر قصد ترک سیگار را دارید یا به تازگی آن را کنار گذاشته‌اید، باید از سالت نیکوتین استفاده نمایید. در صورت نیاز به خرید جویس مرغوب و با کیفیت بالا و هرگونه دستگاه ویپینگ، کافیست با کارشناسان مجموعه روکوویپ در ارتباط باشید.

بهترین دستگاه مناسب برای مصرف سالت نیکوتین

سالت نیکوتین در واقع همان مایع الکترونیکی ویپ است که با نیکوتین نمک‌دار شده است. این نوع نیکوتین به سرعت و بسیار راحت جذب بدن می‌شود. به همین دلیل افراد سیگاری یا افرادی که به تازگی ترک کرده‌اند، اشتیاق بیشتری برای استفاده از این محصول دارند.

برای بهره‌بردن از نیکوتین موجود در این محصول باید از دستگاه‌های MTL (Mouth to Lung) استفاده کرد. زیرا این دستگاه‌ها توان خروجی پایینی دارند و سالت نیکوتین را به آرامی و به تدریج آزاد می‌کنند. به همین جهت جذب آن توسط بدن بهتر صورت می‌گیرد. اگر از دستگاه‌های ساب اهم برای نیکوتین استفاده کنید، بسیار خطرناک می‌باشند.

دستگاه‌های پاد سیستم بهترین گزینه برای مصرف سالت نیکوتین هستند. زیرا این دستگاه‌ها بسیار کوچک، قابل حمل و کاربرپسند می‌باشند. به دلیل داشتن توان خروجی پایین، حجم دود کمتری تولید می‌کنند،اما در همین دود کم، نیکوتین مورد نیاز بدن وجود دارد.

برخی از بهترین دستگاه‌های پاد محبوب برای مصرف سالت نیکوتین عبارتند از:

  • Uwell Caliburn G

  • Voopoo Drag X

  • Smok Nord 2

  • Geekvape Aegis Boost Plus

از ویژگی‌های منحصر به فردی که همه این دستگاه‌ها از آن برخوردارند می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • توان خروجی تمامی دستگاه‌ها معمولاً بین 10 تا 30 وات است و این توان خروجی برای سالت نیکوتین مناسب‌تر است.

  • مقاومت کویل در این دستگاه‌ها پایین بوده و به طور معمول بین 0.6 تا 1.0 اهم می‌باشد.

  • ظرفیت باتری دستگاه‌های پاد به طور معمول بین 250 تا 1000 میلی آمپر ساعت است. این ظرفیت باعث می‌شود که دستگاه گرم نشده و سالت نیکوتین به آرامی آزاد شود.

ترک-سیگار

مزیت‌های استفاده از سالت نیکوتین

پس تا اینجا متوجه شدیم که در پاسخ به این سوال که آیا سالت نیکوتین ضرر دارد؟ باید بگوییم نسبت به ضررهایی که ممکن است در استفاده بیش از حد آن ایجاد شود، مزیت‌هایی هم دارد که با جایگزین کردن آن به جای سیگار تا حد زیادی می‌توان سلامتی را حفظ کرد.

سالت نیکوتین که در واقع همان مایع الکترونیکی با درصد نیکوتین بالاتر است، سریع‌تر و بسیار راحت‌تر جذب بدن می‌شود. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین مزیت‌های آن می‌پردازیم:

کمک به ترک سیگار

از بهترین مزیت‌های سالت نیکوتین که مجوز ویپینگ را می‌دهد، کمک کردن آن به ترک سیگار سنتی است. چرا که با جایگزینی این محصول، سیگار به راحتی ترک شده و دیگر حس بی‌قراری و نیاز به سیگار کشیدن پیدا نمی‌کنید.

کاهش مصرف

در سالت نیکوتین درصد بیشتری از نیکوتین وجود دارد که نیاز افراد به دریافت نیکوتین را چند پاف اولیه تأمین می‌کند و هیچ نیازی به استفاده مرتب در طی روز ندارد. و همین موضوع کاهش مصرف ویپینگ را به دنبال دارد.

سوزش کمتر گلو

در این محصول اسید ضعیف‌تری قرار گرفته است. به همین جهت در هنگام ویپینگ باعث سوختن گلو نمی‌شود. این مسئله برای افرادی که به تازگی ویپینگ را شروع کرده‌اند بسیار مهم است. زیرا استفاده از جویس به دلیل حجم دود بالا ممکن است مشکلاتی برای تنفس به وجود بیاورد.

ضرر و زیان کمتر

سالت نیکوتین به دلیل داشتن نیکوتین بالا ممکن است باعث اعتیاد شود. اما تحقیقات نشان داده است که سالت نیکوتین ضرر بسیار کمتری نسبت به سیگار سنتی دارد. و اگر تحت مراقبت و توصیه‌های مشاور متخصص از آن استفاده کنید، قطعاً از ضرر آن دور خواهید ماند.

کاهش مضرات مصرف سالت نیکوتین

قطعاً استفاده کردن از سالت نیکوتین به جای سیگارهای سنتی بسیار بهتر است. اما برای اینکه ضرر و زیان این ماده را کاهش دهیم، در ادامه چند راهکار پیشنهاد می‌دهیم:

استفاده از غلظت پایین

اگر هرگز سیگار نکشیده‌اید، بهتر است از غلظت‌های پایین سالت نیکوتین شروع کنید. اما اگر به جهت ترک سیگار از این محصول استفاده می‌کنید، می‌توانید برای کنار گذاشتن همیشگی آن، رفته‌رفته درصد نیکوتین را کاهش دهید.

استفاده از دستگاه مناسب

استفاده از دستگاه‌های مناسب موجب می‌شود تا سالت نیکوتین به آرامی و به تدریج آزاد شود و دود آن آزاردهنده نباشد.

توقف در صورت احساس ناراحتی

هر لحظه که در حین استفاده از سالت نیکوتین احساس ناراحتی کردید، مانند تحریک گلو، مصرف را متوقف کنید. زیرا این امر می‌تواند نشانه مصرف بیش از حد نیکوتین باشد.

استفاده از دستگاه‌های ایمن

دستگاه‌های ویپ ایمن از ویژگی‌های ایمنی مانند محافظت در برابر شارژ بیش از حد و اتصال کوتاه برخوردار هستند. این ویژگی‌ها از ویپرها در مقابل مشکلات ویپ‌های غیر استاندارد محافظت می‌کند.

استفاده از برندهای معتبر

قطعاً تهیه برندهای معتبر خیال شما را از کیفیت بالای محصول راحت می‌کند. چرا که حاوی مواد مضر کمتری است. کافیست با کارشناسان مجموعه روکوویپ در ارتباط باشید تا در این زمینه بهترین محصولات را به شما معرفی کنند.

نتیجه‌گیری

به جرات می‌توان گفت شما تنها کسی نیستید که می‌پرسید آیا سالت نیکوتین ضرر دارد؟ همه افرادی که پی به نوآوری‌های جدید در صنعت ویپینگ برده‌اند، دچار این سوالات می‌شوند. به دلیل ترکیبات خاصی که در این محصول وجود دارد، ممکن است استفاده بی‌رویه از آن افراد را دچار اعتیاد کند. اما به طور کلی، اگر مصرف سالت نیکوتین مدیریت شده باشد، قطعاً مزیت‌های آن به نسبت ضرر و زیانش بیشتر است. چرا که می‌تواند برای همیشه شما را از شر سیگار کشیدن و وارد کردن هزاران ماده سمی به داخل بدن راحت کند. در مجموعه روکوویپ تنوع بالایی از دستگاه‌های پاد و همچنین دستگاه‌های رکوویپ و سایر لوازم جانبی ویپینگ ارائه می‌گردد. برای یادگیری شیوه صحیح مصرف سالت نیکوتین می‌توانید با کارشناسان این مجموعه مشورت کنید.

سوالات متداول

آیا سالت نیکوتین اعتیاد آور است؟

نیکوتین به طور بالقوه اعتیاد آور است و با قرار گرفتن در مایع الکترونیکی، اگر در استفاده از آن زیاده‌روی شود، قطعاً اعتیاد هم به وجود می‌آورد.

چه کسانی باید از سالت نیکوتین استفاده کنند؟

افرادی که قصد ترک سیگار را دارند، برای تامین نیکوتین مورد نیاز بدن خود، بهتر است از سالت نیکوتین استفاده کنند و باید رفته‌رفته درصد نیکوتین را کاهش دهند.

مایع نیکوتین مرغوب را از کجا بخریم؟

می‌توانید برای خرید هر نوع مایع الکترونیکی مرغوب و دستگاه‌های ویپ اورجینال با کارشناسان مجموعه روکوویپ در ارتباط باشید.

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر