اختصاصی تیترکوتاه؛

چگونه بلیط اقتصادی بخریم؟/ فرمول فرار از بلیط گران پروازهای خارجی

بسیاری از مسافرینی که قصد انجام یک سفر خارجی را دارند همیشه با موضوع خرید بلیط هواپیما روبرو هستند که با توجه به قیمت های بالا یکی از مشکلات اساسی به شمار می رود.

چگونه بلیط اقتصادی بخریم؟/ فرمول فرار از بلیط گران پروازهای خارجی
راهکارهای خرید بلیط پروازخارجی ارزان در نگاه اول خیلی ساده به نظر می آیند اما اگر با مداومت و دقت انجام شوند حتما جواب داده و باعث می شود تا شما بلیط ارزان و به صرفه تری بخرید. در این گزارش قصد دارید ۵ راهکار مهم را به شما آموزش دهیم. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که خرید بلیط هواپیما به عوامل بسیاری بستگی دارد و این راهکارها تضمینی برای خرید بلیط ارزان نیست اما با تجربه ثابت کرده است که نیم نگاهی به این نکات می تواند حداقل هزینه کمتری روی دست شما بگذارد. 
 
۱- به وقتش خرید کنید 
 
اگر حداقل یکبار تجربه خرید بلیط هواپیما داخلی یا خارجی را داشته باشید حتما متوجه شدید که زمان برای خرید بلیط خیلی مهم است. خرید در بهترین زمان ممکن می تواند چند میلیون برای شما به صرفه تر باشد. تحقیقات نشان می دهد که بهترین وقت برای خرید بلیط هواپیما از نوع سیستمی‌اش، زمانی بین ۴۹ روز (تقریبن ۷ هفته) قبل از تاریخ مد نظر شما برای پرواز است. البته که این زمان، به نسبت پرواز و مقصدی که دارید، کمی فرق می کند، اما چیزی حدود همین زمان، بهترین زمانی است که بهتر است به دنبال بلیط هواپیما باشید و خرید بلیط هواپیما را هم، انجام دهید. از نتیجه‌های جالب دیگری که بعد از این مطالعه به‌دست آمد این است که، بدترین زمان برای خرید بلیط هواپیما، زمانی حدود ۱۴ روز قبل از زمان سفر شما است. شاید با خودتان فکر کنید که خرید از چند ماه قبل شاید بهتر باشد اما خیر. دسته زیادی از افراد با برنامه ریزی ۵ ماه قبل از سفر بلیط خود را تهیه می کنند اما اغلب قیمت مناسبی ندارند. 
 
۲- تغییر فصل را جدی بگیرید 
 
هر مقصد گردشگری در هر جای دنیا که باشد، فصل شلوغ خود را دارد پس باید فصل های مهم را پیدا کرده و ترجیحا خارج از این زمان برای بازدید از آن مقصد برنامه ریزی کنید. برای مثال بازدید از اروپا در فصل تابستان بسیار گران خواهد بود و خرید بلیط های این بازه زمانی می تواند چندین برابر قیمت روزهای عادی برای شما آب بخورد. به همین دلیل توصیه می کنیم در فصل هایی که بار مسافر کمتر است اقدام به سفر کنید تا از نظر قیمت بلیط و حتی اقامتگاه هزینه کمتری صرف شود. اگر قصد سفر در فصل های شلوغ را دارید حتما مورد شماره ۱ را رعایت کنید تا ضرر نکنید. 
 
۳- فرودگاه ها را بشناسید 
 
بسیاری از شهرهای مهم گردشگری در دنیا چندین فرودگاه دارند که پروازهای مختلفی به آن ها انجام می شود. دانستن نام فرودگاه مقصد و انتخاب درست آن می تواند برای شما به قیمت چندین دلار تفاوت قیمت تمام شود. اگر شهر مقصد بیش از ۱ فرودگاه دارد حتما پروازهایی که به هر چند فرودگاه انجام می شود را چک کنید چرا که ایرلاین های مختلف ممکن است تفاوت قیمت داشته و هزینه سفر شما را به مقدار قابل توجهی کاهش دهند. 
 
۴- روزهای ارزان هفته را بشناسید 
 
در پروازهای سیستمی، بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما و پرواز در هفته، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه است و گران‌ترین روزها هم، روزهای جمعه و شنبه هستند. البته یادتان نرود که این موضوع، بیش‌تر برای پروازهای بین‌المللی مطرح است و مثلا می‌شود برای پروازهای داخلی، روزهای پنج‌شنبه و جمعه را از گران‌ترین‌ها دانست. روزهای دیگر هفته هم قیمت بینابینی در خرید بلیط هواپیما دارند. تحقیق‌ها نشان داده است که تفاوت قیمت خرید بلیط هواپیما بین پروازی در روز سه‌شنبه و همان پرواز در روز یک‌شنبه، حدود ۲۹ دلار برای مسیر یک‌طرفه و نزدیک به ۵۸ دلار، برای پرواز رفت و برگشت بوده است. با کمی انعطاف در زمان سفرمی تواند سفر خود را به روزها ارزان هفته انتقال داده و از یک هزینه ساده جلوگیری کنید. 
 
۵- قیمت ها را چک کنید 
 
آخرین و ساده ترین نکته ای که می توانیم به آن اشاره کنیم چک کردن قیمت هاست. تحقیقات نشان داده است که اختلاف قیمتِ بین بهترین زمان خرید بلیط هواپیما و بدترین زمان خرید بلیط هواپیما، حدود ۲۳۶ دلار است و این یعنی، مبلغ قابل توجهی از قیمت بلیط هواپیما را می‌شود فقط با کمی دقت در زمان‌بندی، ذخیره و البته، خرجِ خودِ سفر کرد. بد نیست حداقل هفته‌ای یک‌بار به وب‌سایت‌های مطمئن در زمینه‌ فروش آنلاین بلیط هواپیما سر بزنید و قیمت بلیط مقصد مورد نظرتان را در خط‌های هوایی مختلف و کلاس‌های متفاوت، چک کنید.
محمد امین زمانی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر