کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۶۴

اعلام آخرین وضعیت ارزش دلار / سرمایه‌گذاری کلان برای تولید گاز بیشتر

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

اعلام آخرین وضعیت ارزش دلار / سرمایه‌گذاری کلان برای تولید گاز بیشتر

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۲۳ ( ۹ بهمن ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • سهام آسیا علیرغم یک هفته پر ریسک، اوج گرفت

با وجود برخی مشکلات در بازارهای مالی، مانند بی‌ثباتی وال استریت و مشکلات یک شرکت بزرگ املاک چین، بازارهای آسیایی به ویژه در هنگ کنگ شروع خوبی در هفته داشتند. مردم احساس امیدواری می‌کنند که وعده‌های حمایت اقتصادی از سوی پکن در حال تحقق است. این باعث شد تا بازار سهام هنگ کنگ بیش از ۱ درصد رشد کند. سایر بازارها در توکیو و سئول نیز به دلیل این خبر مثبت افزایش یافتند.

  • تایید بیش از ۴۰ مدل هوش مصنوعی توسط چین

چین به بیش از ۴۰ مدل هوش مصنوعی (AI) برای استفاده عمومی در نیمه اول سال پس از شروع فرآیند تأیید چراغ سبز نشان داده است. این بخشی از تلاش‌های چین برای همگام شدن با ایالات متحده در زمینه توسعه هوش مصنوعی است. هفته گذشته، قانونگذاران چینی مجوز استفاده از ۱۴ مدل زبان پیشرفته را برای عموم صادر کردند. این چهارمین گروه تاییدیه‌هایی است که توسط چین صادر می‌شود و شرکت‌هایی مانند Xiaomi Corp، ۴Paradigm و ۰۱.AI از جمله شرکت‌های هستند که مجاز به استفاده از آنها هستند.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • آپشن جدید گوشی‌های گلکسی سامسونگ

Samsung Electronics در سری جدید گوشی‌های هوشمند Galaxy S۲۴ خود در چین، Ernie Bot متعلق به Baidu را به عنوان ویژگی اصلی خواهد داشت. جدیدترین گوشی‌های هوشمند یک شرکت کره جنوبی به عنوان نخستین گوشی از بسیاری از گوشی‌های مجهز به هوش مصنوعی معرفی می‌شوند. بایدو، یک شرکت فناوری، با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی خود به خلاصه سازی، سازماندهی و ترجمه متن کمک خواهد کرد. بایدو همچنین از ویژگی "دایره برای جست‌وجو" سامسونگ پشتیبانی می‌کند که توسط گوگل در کشورهای دیگر مدیریت می‌شود.

  • آخرین وضعیت امروز ارزش دلار امریکا

ارزش دلار در ابتدای هفته تغییر چندانی نداشت زیرا سرمایه‌گذاران به داده‌های اقتصادی ایالات متحده قبل از نشست فدرال رزرو نگاه کردند. همچنین تنش هایی در خاورمیانه وجود دارد که سرمایه‌گذاران را محتاط تر می‌کند. شاخص دلار که دلار امریکا را با سایر ارزهای اصلی مقایسه می‌کند، در روز دوشنبه روی ۱۰۳.۵۰ ثابت ماند و نزدیک به بالاترین حد خود در شش هفته اخیر یعنی ۱۰۳.۸۲ باقی ماند. انتظار می‌رود در ژانویه ۲ درصد افزایش یابد زیرا معامله گران امیدوار به کاهش نرخ بهره امریکا نیستند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • سرمایه‌گذاری کلان برای تولید گاز در اروپا

اروپا به گاز بیشتری احتیاج دارد، بنابراین شرکت‌ها قصد دارند تا ۲۲۳ میلیارد دلار برای تولید گاز بیشتر طی ۱۰ سال آینده هزینه کنند. این نشان می‌دهد که اروپا با وجود اینکه سعی در کاهش آلودگی خود دارد، گاز زیادی مصرف می‌کند. بر اساس گزارش گروه فعالان اقلیم Global Witness، دو شرکت امریکایی که با گاز طبیعی مایع سروکار دارند، Venture Global LNG Inc. و Cheniere Energy Inc.، انتظار می‌رود بیشترین هزینه را برای پروژه‌های جدید داشته باشند. بازیگران بزرگ در صنعت مانند TotalEnergies SE و Equinor ASA نیز در حال برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری قابل توجه در پیشرفت‌های جدید هستند.

  • عملکرد قوی بانک‌های اروپایی در زمینه درآمدهای بانکی

بانک‌های اروپایی پول زیادی به‌دست آورده‌اند و مبالغ بی‌سابقه‌ای را به سهامداران خود پرداخت کرده‌اند. در این هفته، سرمایه‌گذاران خواهند دید که آیا این روند ادامه خواهد داشت یا اینکه با کاهش نرخ بهره و مشکلات اقتصادی، سود شروع به کاهش خواهد کرد. شاخص STOXX Europe ۶۰۰ بانک‌ها در این ماه به بالاترین سطح خود از اواسط سال ۲۰۱۸ رسید. این افزایش به دلیل کسب درآمد بیشتر بانک‌ها به دلیل نرخ‌های بهره بالاتر، اعطای سودهای بی‌سابقه به سهامداران و کنار گذاشتن پول زیادی برای وام‌های بد مورد انتظار بود.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر