تیترکوتاه گزارش می دهد؛
تحول در صنعت خودرو با نگاه به کسب و کارهای نو
فرصت ها و چالش های توسعه استارتاپ ها در پنل تخصصی روز پایانی نمایشگاه قطعات خودرو بررسی شد.

همزمان با آخرین روز از بیستمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران، پنل تخصصی «کسب و کارهای تحول آفرین در صنعت خودرو» با حضور رضا کریمی، عضو هیئت مدیره علمی سازمان مدیریت صنعتی و یاشار علیمرادلو، مدیرعامل شرکت یاران اشتاد برگزار شد.
کسب و کارهای نو، پیشران تحول در صنعت سنتی
در این نشست، بر نقش کلیدی کسب و کارهای نوآورانه در تغییر معادلات سنتی صنعت خودرو تاکید شد. سخنرانان این پنل با اشاره به تجربیات جهانی در توسعه استارتاپ های فناورانه، بر ضرورت توجه به اکوسیستم نوآوری، حمایت از کارآفرینان جوان و رفع موانع ورود ایده های نو به بدنه صنعت خودرو تاکید کردند.
از پژوهش تا بازار؛ مسیر دشوار اما ممکن
رضا کریمی با مرور روند جهانی تحول در صنعت خودرو، گفت که عبور از وضعیت فعلی و رسیدن به رقابت پذیری بین المللی بدون اتکا به کسب و کارهای تحول آفرین امکان پذیر نیست. او افزود: «زنجیره نوآوری باید از دانشگاه و پژوهش آغاز شده و تا تجاری سازی و صادرات ادامه یابد. لازمه این فرآیند، سیاست گذاری هوشمندانه و تسهیل مسیر رشد برای استارتاپ هاست.»
ضرورت اعتماد به نسل جدید مدیران و فناوران
یاشار علیمرادلو نیز با تاکید بر اهمیت میدان دادن به جوانان خلاق و شرکت های کوچک، گفت: «تجربه شرکت ما نشان داد که با نگاه بلندمدت، تیم تخصصی و تمرکز بر یک حوزه مشخص، می توان حتی در شرایط دشوار اقتصادی نیز ارزش آفرینی کرد.» او نقش نهادهای پشتیبان، شفافیت در مقررات، و توسعه بازارهای جدید را از پیش نیازهای رشد کسب و کارهای تحول آفرین دانست.
توسعه فناوری، به شرط تحول در نگاه مدیریتی
در پایان این نشست، حاضران تاکید کردند که تحول در صنعت خودرو تنها از مسیر فناوری نمی گذرد، بلکه نیازمند تغییر در ساختارهای مدیریتی، نگرش تصمیم گیران و افزایش تعامل میان نسل جدید کارآفرینان و بدنه صنعتی کشور است.
نظر شما